همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس مصوب کردند که 1500 میلیارد ریال از محل اعتبارات موضوع ماده 224 قانون برنامه پنجم به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

وکلای ملت در جلسه علنی عصر امروز چهارشنبه و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 1391 کل کشور پس از بحث و بررسی در زمینه بند الحاقی 20 به کاده واحده این واحده در بخش هزینه‌های آن بالاخره پس از 3 بار رای گیری آن را به تصویب رساندند.

این بند الحاقی مغایر قانون برنامه پنجم توسعه بود، به همین دلیل به دو سوم آرای خانه ملتی‌ها نیازد داشت.

علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدا اصل این ماده را به رای وکلای ملت گذاشت که خانه ملتی‌ها با 121 رای موافق، 35 رای مخالف و 25 رای ممتنع از 220 نماینده حاضر در جلسه با اصل این ماده مخالفت کرده و با 96 رای موافق، 47 رای مخالف و 13 رای ممتنع به حذف آن نیز رای ندادند.

سپس محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس پیشنهاد اصلاح عبارتی را در این بند الحاقی مطرح کرد و رئیس مجلس نیز با این پیشنهاد اصلاحی مجددا بند الحاقی 20 رای به رای بهارستان نشینان گذاشت که وکلای ملت نیز با 147 رای موافق، 25 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 215 نماینده حاضر در جلسه این بند الحاقی را به تصویب رساندند.

به موجب مصوب مجلس مقرر شد، در سال 1391 بند (ش) ماده 224 قانون برنامه پنجم به شرح ذیل اصلاح شود:

بعد از عبارت "جمعیت هلال احمر" عبارت "صندوق بیمه کشاورزی" اضافه شود بعد از کلمه "سوانح" عبارت "و پرداخت خسارات بیمه شدگان محصولات کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه از قبیل خشکسالی، سیل، زلزله، سرما زدنگی، تگرگ، آفت و بیماری‌های فراگیر محصولات کشاورزی و دامی و اپیدمی دامی اضافه شود.

مجلسی‌ها همچنین مصوب کردند که مبلغ هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات موضوع بند (ش) ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی تخصیص یابد.

کد خبر 170786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز