جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

انجام برخی از کارها به زمان خاصی نیاز ندارد، همیشه و همه جا باید به آنها پرداخت.

یکی از این امور که در حفظ و پاکیزگی شهر نقش بسیار مهمی دارد، قرار دادن بموقع آشغال‌ها در زباله‌دان‌هاست. این نکته آن اندازه روشن است که امروزه کمتر کسی در آن تردید دارد. با این همه مواقعی از سال هست که این کار باید با سرعت و دقت خاصی صورت گیرد.

همواره گفته شده که باید زباله‌ها را در ساعت‌های معینی از شب به بیرون از خانه انتقال داد. البته عده‌ای به این مسئله بی‌توجه بوده و به‌واسطه تنبلی یا هر دلیل دیگری، صبح‌ها، هنگام بیرون رفتن از خانه آشغال‌ها را به بیرون می‌برند. این مسئله با توجه به گرم شدن هوا در این روزها، بروز مشکلاتی را در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر دامن زده است:

پخش شدن و گسترش بوی نامطبوع حاصل از تجزیه فوری زباله‌ها در هوا، جمع شدن گربه‌ها، سوسک‌ها و موش‌ها در اطراف زباله‌دان‌ها و در نتیجه ولو شدن آشغال‌ها در سطح کوچه و خیابان‌ها از جمله این موارد است. لازم به گفتن نیست که با توجه به بروز بیماری‌های مختلف در فصل گرما، وجود این مسئله می‌تواند بر شیوع این بیماری‌ها بیفزاید و سلامت شهر را با مشکل روبه‌رو سازد. بنابراین باید ضمن جاسازی دقیق زباله‌ها در کیسه‌های محکم زباله، آنها را شب هنگام به خارج از خانه منتقل کنیم.

کد خبر 170946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز