همشهری آنلاین: سیار با بالای سر بردن وزنه 176 کیلوگرمی، بعد از 13 سال، رکورد جوانان ایران را که حسین توکلی در بازی‌های آسیایی بانکوک 1998 از خود بر جای گذاشته بود، به میزان یک کیلوگرم ارتقا داد.

S.Sayyar

سعید سیار ضمن شکستن رکورد یک ضرب جوانان ایران و کسب مدال نقره این حرکت، در مجموع روی سکوی سوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان ایستاد و مدال برنز را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، سیار در حرکت یک ضرب هر 3 وزنه درخواستی کادر فنی را بالای سر برد و با مهار وزنه‌های 167، 173 و 176 کیلوگرم، بعد از ابراهیم برسانوف از قزاقستان که وزنه 180 کیلویی را بالای سر برده بود، روی سکوی دوم ایستاد و صاحب گردن‌آویز نقره شد.

سیار ضمن کسب این مدال با ارزش، با بالای سر بردن وزنه 176 کیلوگرمی، بعد از 13 سال، رکورد جوانان ایران را که حسین توکلی در بازی‌های آسیایی بانکوک 1998 از خود به جای گذاشته بود، به میزان یک کیلوگرم ارتقا داد.

میلاد رستگار، دیگر وزنه‌بردار دسته 105 کیلوگرم کشورمان نیز در حرکت یک ضرب، بعد از آنک ه دو بار در مهار وزنه 163 ناموفق عمل کرد، در آخرین فرصت خود آن را بالای سر برد تا از اوت شدن رهایی یابد. رستگار با این حدنصاب در حرکت یک ضرب عنوان ششمی را از آن خود کرد.

حمله دوباره سیار به رکوردهای توکلی

سعید سیار در حرکت دو ضرب نیز شروع خوبی داشت و در همان نخستین حرکت با بالای سر بردن وزنه 208، شانس خود برای کسب مدال مجموع را افزایش داد. البته از آنجایی که برسانوف، مرد طلایی یک ضرب، در حرکت دو ضرب با حدنصاب 211 به کار خود پایان داده و رکورد مجموعش را به 391 رسانده بود، سعید سیار برای کسب عنوان قهرمانی جهان باید وزنه با ارزش 216 کیلوگرمی را بالای سر می‌برد.

در واقع این وزنه از اهمیت بالایی برای سیار برخوردار بود، چراکه با مهار آن می توانست علاوه بر شکستن رکوردهای دو ضرب و مجموع حسین توکلی، مدال‌های طلای دو ضرب و مجموع مسابقات جهانی گواتمالا را هم به دست بیاورد.

سیار برای مهار وزنه با ارزش 216 کیلوگرمی تلاش زیادی کرد اما 2 بار متوالی موفق به مهار آن نشد تا ضمن از دست دادن مدال حرکت دو ضرب، با همان حدنصاب 384 کیلوگرم روی سکوی سوم جهان بایستد و مدال برنز جهان را به دست بیاورد.

دیگر نماینده کشورمان، میلاد رستگار، در حرکت دو ضرب، وزنه 195 را بالای سر برد اما 2 بار پیاپی، در مهار وزنه 206 از داوران چراغ قرمز دریافت کرد تا با حدنصاب مجموع 358 کیلوگرم، عنوان ششمی دسته 105 کیلوگرم را به دست بیاورد.

در این وزن ابراهیم برسانوف از قزاقستان با رکورد مجموع 391 کیلوگرم (180 در یک ضرب و 211 در دو ضرب) روی سکوی قهرمانی ایستاد و آرتور پلسنیکس از لتونی با رکورد مجموع 387 کیلوگرم (172 در یک ضرب و 215 در دو ضرب) نایب قهرمان شد.

 

کد خبر 171014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز