همشهری‌آنلاین: رئیس دیوان عدالت اداری تاکید می‌کند که انحلال خانه سینما همچنان پابرجاست اما رئیس هیئت مدیره این خانه می‌گوید فعالیت این خانه از صبح شنبه ششم خرداد مجددا به صورت رسمی آغاز می‌شود.

فارس نوشت: حجت الاسلام محمد جعفر منتظری درباره خانه سینما گفت: انحلال خانه سینما در دو مرجع صورت گرفته است و تصمیم انحلال در هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در شورای فرهنگ عمومی اتخاذ شده است.

وی افزود: در پی اعلام انحلال خانه سینما، این خانه از تصمیم هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیوان شکایت کرد که این تصمیم پس از بررسی با توجه به مغایرت با برخی قوانین در دیوان نقض شد.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: اما تاکنون خانه سینما شکایتی از تصمیم شورای فرهنگ عمومی به دیوان نکرده است و چنانچه شکایتی در این راستا صورت نگیرد انحلال خانه سینما پابرجا است.

اما ایلنا نیز نوشت: رئیس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد که به دنبال حکم صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت این خانه از صبح روز شنبه ۶ خرداد به صورت رسمی آغاز می‌شود.

فرهاد توحیدی با اشاره به نظر جدید شورای فرهنگ عمومی گفت: در سال ۱۳۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در بازنگری شرح وظایف و مسئولیتهای شورای فرهنگ عمومی حق انحلال موسسات فرهنگی همچون خانه سینما را از حیطه وظایف شورای فرهنگ عمومی خارج کرد و این امر دیگر در حیطه وظایف شورای فرهنگ عمومی نیست.

وی ادامه داد: حال امروز گروهی که می‌بینند نظرشان با رای دیوان عدالت الهی تامین نشده است به این امر دست زده‌اند در حالی که اگر نظر شورای فرهنگ عمومی بر انحلال خانه سینما بود پس چه نیازی به صدور نامه ارشاد مبنی بر انحلال بود.

توحیدی افزود: از نظر ما نظر شورای فرهنگ عمومی مدخلیتی ندارد و فعالیت‌های این خانه از روز شنبه آغاز می‌شود.

کد خبر 171838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز