همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: 34 درصد از نمایندگان این دوره مدرک دکتری دارند. 41 درصد فوق لیسانس و 13 درصد هم تحصیلات حوزوی هستند.

سیاره جوشان WASP-12b دمایی بالای 2200 درجه سانتیگراد دارد و داغترین سیاره شناخته شده است

به گزارش همشهری آنلاین، «مصطفی محمد نجار» وزیر کشور، به عنوان یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه مجلس نهم، پشت تریبون رفت و به ارائه گزارشی از انتخابات مجلس نهم پرداخت.

وزیر کشور با بیان اینکه در کشور ما همه مسئولان با رای مستقیم مردم انتخاب می​شوند، افزود: در حالی به استقبال انتخابات مجلس نهم و انتخابات میان دوره​ای مجلس خبرگان رفتیم که کشور در یکی از حساس ترین مراحل خود وجود داشت.

نجار افزود: چرا که استکبار جهانی همه ابزارهای خود از پروژه ایران هراسی، تا جنگ روانی، تحریم های به اصطلاح فلج کننده، طراحی​های شبکه معاند و ... را با رویکرد تحریم انتخابات به کار بسته بود.

وی با بیان اینکه دشمنان در پی سرد کردن میزان حضور مردم در انتخابت بودند، افزود: اما مشارکت 64 درصدی مردم نقشه​های آنان را بر آب کرد.

خلاصه متن صحبت‌های وزیر کشور از این قرار است:

  • وزارت کشور با همکاری جامعه امنیتی و به کار گیری 297 هزار نفر نیروی بسیج و انتظامی، امنیت بیش از 47 هزار شعبه اخذ رای را در سراسر کشور تامین کرد. به گفته وی 54 هزار نفر در سراسر کشور نیز عضو هیات بازرسی استانی بودند که برمراحل برگزاری انتخابات، نظارت داشتند تا هیچ خدشه​ای صحت و سلامت انتخابات را زیر سوال نبرد.
  • برگزاری انتخابات رایانه در 14 حوزه در مرحله اول و در 7 حوزه در مرحله دوم، به عنوان یکی از ویژگی​های این دوره از انتخابات بود.
  • نتیجه آرا در این حوزه​های حدود 60 تا 90 دقیقه پس از پایان هر دوره از انتخابات اعلام شد که تجربه ارزشمندی در محیطی امن و پایدار و تحت کنترل بود.
  • باید از فعالیت‎هایی همچون سامانه جامع انتخابات در سراسر کشور، مکانیزه کردن فرآیند انتخابات، افزایش سرعت در شمارش آراء، شناسایی رای دهندگان بواسطه شماره ملی، توسعه ملی شبکه وزارت کشور، ساخت تجهیزات رای گیری تمام مکانیزه، آموزش مجریان انتخابات، شفاف نمودن فضای سیاسی در دوره انتخابات با همکاری با رسانه​های داخلی و ... به عنوان اقدامات ویژه وزارت کشور یاد کرد.
  • نتیجه دو حوزه انتخابات از سوی شورای نگهبان در دور اول انتخابت مجلس نهم باطل شد.
  • 34 درصد از نمایندگان این دوره مدرک دکتری دارند. 41 درصد فوق لیسانس و 13 درصد هم تحصیلات حوزوی دارند.
  • از میان نمایندگان منتخب مجلس نهم، جوانترین آنها 30 سال و مسن​ترین شان نیز در آستانه 73 سال است. 33 درصد از منتخبین از نمایندگان مجلس هشتم و 5 درصد داری سابقه نمایندگی ادوار مختلف هستند و 66 درصد منتخبان نیز جدید الورود هستند.
  • ملت ایران با بیش از 30 میلیون رای مشارکت 64 درصدی را رقم زدند.
کد خبر 172097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز