همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح مجلس نهم گفت: نه دخالت قوه مجریه در قوه مقننه درست است و نه به عکس. هر کدام از قوا باید در مرز خود حرکت کنند اما همدل و مکمل. هرگز تلاش برای گرفتن اختیارات بیشتر و دخالت در امور دیگران به نفع کشور نخواهد بود بلکه تخریب‌کننده است.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود احمدی‌نژاد صبح یکشنبه در آئین افتتاح نهمین دوره مجلس شورای اسلامی خطاب به منتخبان ملت گفت: همه چیز متعلق به ملت است. همین ملت، من و شما را سر کار آورده است. قدرت ملت تجلی قدرت خدا است و ما هر چه داریم از ناحیه وفاداری، فداکاری و بزرگواری این ملت است. علت حضور من و شما در این مناصب چیست و ملت برای چه من و شما را برگزیده است.

رئیس جمهور افزود: ملت انقلاب و فداکاری نکردند که افراد و شکل‌ها عوض شوند. مسئولیت من و شما مقدمه‌سازی و الگوسازی برای برپایی حکومت جهانی توحید و عدل و عشق است. ما آقابالاسر ملت نیستیم. ما همه نوکر مردمیم. شأن و افتخار همه ما این است که نوکر مردم هستیم. تکلیف خدمتگزار و نوکر هم که معلوم است، باید ببیند ملت و آقای او چه می‌خواهد. ملت از ما انقلابی ماندن و پیگیری اهداف انقلاب را مطالبه می‌کند.

وی مجلس را از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و مهمترین مأموریت مجلس را قانونگذاری دانست و گفت: قانونگذاری درست، پایه و اساس تحقق همه آرمان‌ها و مطالبات تاریخی ملت است. قانون باید جامع، مانع، دقیق و ماندگار باشد. کشور باید با قوانین پایدار و مستحکم اداره شود تا ثبات در امور پیدا شود. باید بیشترین دقت و وقت در حوزه قانونگذاری صرف شود. قانونی که دائم در معرض اصلاح و تغییر قرار گیرد منجر به ثبات و کارآمدی در کشور نمی‌‎شود. کشور با انبوه قانون اداره نمی‌شود بلکه با قانون خوب، جامع و راهگشا اداره می‌شود.

رئیس جمهور افزود: «قانون اساسی» پایه همه امور و بالاترین میثاق ملی و میراث گرانقدر امام و شهدا و انقلاب است. حفظ حرمت قانون اساسی پایه و اساس همه کارها و برنامه‌ریزی‌ها است. هرگز نباید به محور بودن قانون اساسی در تنظیم امور کشور خدشه وارد شود. حفظ حرمت قانون اساسی مهمترین اصل در استحکام و تحقق آرمان‌ها و پیشرفت است. دولت در کنار همه شما همه ظرفیت‌های کارشناسی خود را صادقانه برای امر مهم قانونگذاری تقدیم مجلس می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد، مأموریت دیگر مجلس را امر نظارت دانست و افزود: کار بدون نظارت، کار غیرقابل قبول است. نظارت باید عالمانه، پاک و بدون دخالت در مسئولیت‌های حقوقی دیگران باشد. نظارت مکمل اجرا است. نظارت هرگز نباید ابزار اعمال نظرات شخصی باشد. نه دخالت قوه مجریه در مقننه درست است و نه به عکس. هر کدام از قوا باید در مرز خود حرکت کنند اما همدل و مکمل. هرگز تلاش برای گرفتن اختیارات بیشتر و دخالت در امور دیگران به نفع کشور نخواهد بود و تخریب‌کننده است. همه باید کمک کنند و مسئولیت بپذیرند.

کد خبر 172099
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز