علیرضا جاوید با اشاره به اهمیت تامین پارکینگ برای ساختمان ها در طرح تفصیلی گفت: آنچه در طرح تفصیلی به عنوان طبقات مجاز شناخته می شود ، طبقات فعال و دارای کاربرد است و محدودیتی برای فرو رفت ساختمان در زمین به منظور تامین پارکینگ و سایر بخش های خدماتی و تاسیساتی وجود ندارد و هرقدر شرایط خاک اجازه دهد می توان از زیر زمین استفاده کنند.
وی افزود: در پهنه های مختلف اجازه سطح اشغال حتی تا 100 درصد نیز برای تامین پارکینگ در زیر زمین داده شده است که این موضوع نیز از مزایای طرح تفصیلی است .
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به ضوابط خاص ساخت و ساز در پهنه های مختلف ، به پیش بینی بلند مرتبه سازی در برخی پهنه ها اشاره کرد و گفت : تهران یکی از کوتاه ترین پایتخت های دنیاست و متوسط طبقات آن 2/2 طبقه است که این آمار در هیچ کلانشهری وجود ندارد و حتی کلان شهرهایی مانند پاریس نیز که تراکم محدود ساخت و سازدارند دارای متوسط طبقات 5، 6 و 7 هستند.
جاوید افزود: از نظر شهرسازی ایجاد خط آسمان کاملا هماهنگ یا ناهماهنگ درست نیست و یکی از مزایای طرح تفصیلی است آن است که خط آسمان مطلوبی ترسیم می شود چراکه حداکثر اختلاف طبقات چهار طبقه است و به این شکل یک تناسب هماهنگ میان تعداد طبقات ساخت و ساز از لحاظ بصری ایجاد می شود.