مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: ویژه برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت بیست‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشریح شد.

سیدمحمدهادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران در توضیح اقدامات سازمان بهشت‌زهرا(س) به فراهم کردن تمهیدات برپایی ایستگاه‌های فرهنگی 6 گانه در حرم مطهر، فضاسازی بهشت زهرا(س) برای ارائه خدمات و محصولات فرهنگی به زائران بهشت‌زهرا(س) اشاره کرد و افزود: علاوه براین به همت سازمان ورزش شهرداری تهران تور دوچرخه‌سواری ولایت برگزار خواهد شد و اختتامیه این تور 14 خرداد به حرم مطهر منتهی خواهد شد.

ایازی در توضیح اقدامات اداره کل سلامت شهرداری نیز گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران نسبت به برپایی غرفه سلامت در ایستگاه‌های فرهنگی و ارائه خدمات اولیه پزشکی به‌صورت رایگان به عموم زائران حرم مطهر اقدام خواهد کرد. وی از برگزاری نماز جماعت در شب چهاردهم خرداد در حرم مطهر خبر داد و افزود: مرکز فعالیت‌های امور دینی شهرداری تهران مسئولیت برپایی نماز جماعت مغرب و عشا در شب چهاردهم خرداد را عهده‌دار شده است.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات مؤسسه مطبوعاتی همشهری به مناسبت ایام ارتحال رهبر انقلاب گفت: مؤسسه مطبوعاتی همشهری انتشار ویژه‌نامه سالروز ارتحال امام(ره) در تیراژ سراسری، چاپ و انتشار مطالب، خاطرات، مقالات مرتبط با امام راحل(ره) در مجلات وابسته همچنین انتشار مقالات و مطالب مرتبط با امام راحل(ره) در روزنامه همشهری را در دستور کار قرار داده است. ایازی ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز با همکاری سازمان زیبا‌سازی‌ نسبت به فضاسازی بوستان‌های شهر تهران در ایام ارتحال امام(ره) اقدام خواهد کرد.

بنابراین گزارش، از سوی دیگر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در محدوده حرم مطهر همزمان با رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) خبر داد. به گفته ایازی در این ایستگاه‌های فرهنگی بخش‌هایی نیز ویژه کودک و نوجوان تعبیه شده است که شامل غرفه آیه‌های آسمانی، خاطرات و یادها، اتاق فیلم و عکس، ساخت کاردستی، مسابقه خاطره‌نویسی و نقاشی و... است.

فعال شدن مناطق 22 گانه شهرداری

بنا براین گزارش، شهرداری‌های کلیه مناطق تهران همزمان با فرارسیدن بیست و سومین سالروز رحلت امام(ره)، بسته‌های فرهنگی، بروشور و لوح فشرده و کتاب را میان زائران حرم روح‌الله توزیع کرده و با بر پایی غرفه‌های مشاوره دینی، مادر و کودک، معرفی کتاب و محصولات فرهنگی، عکس، نقاشی کودکان و هنرمندان به ارائه خدمات فرهنگی به زائران می‌پردازند.

از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بر پایی 6 ایستگاه فرهنگی با همکاری مناطق 22گانه شهر تهران است. در این‌باره عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: 6 ایستگاه فرهنگی با همکاری مناطق 22گانه شهر تهران با نام‌های امام پارسایی، خورشید ولایت، امید امام، یادگار امام، بانوی انقلاب اسلامی و شهدای پیشرفت و عدالت در اطراف حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برپا می‌شود.

از سوی مناطق شهرداری اقدامات دیگری نظیر بهسازی فضای سبز و نصب گلدان‌های گل طبقاتی در اطراف حرم امام(ره)، شست‌وشو و پاکسازی جداول و مبلمان‌ها، اندیشیدن تمهیداتی جهت جمع‌آوری پسماند، ترمیم آسفالت و همچنین نظافت محوطه حرم، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، رفع نواقص تاسیسات برقی و آبی سرویس‌های بهداشتی و طراحی بنر و پلاکارد‌های اطلاع‌رسانی نیز انجام شده است. از سوی دیگر شهرداری منطقه 20 به‌عنوان میزبان زائران حرم مطهر امام(ره) در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اقدام به استقرار چادرهای اسکان در بوستان‌های منطقه کرده است.

کد خبر 172651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز