چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

رییس جمهوری گفت: هیات دولت در هفدهمین نشست استانی خود، ‪ ۵۰‬مصوبه برای توسعه استان خراسان شمالی به تصویب رساند.

دکتر"محمود احمدی‌نژاد" روز چهارشنبه در پایان سفر دوروزه خود به استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در بجنورد، افزود: این مصوبات در زمینه‌های گوناگونی چون بهداشت و درمان، صنعت، حمل و نقل، آموزش عالی، کشاورزی و تربیت بدنی و سایر بخشها به تصویب رسیده است.

رییس جمهوری اضافه کرد: دولت در سال گذشته ‪ ۱۰۸۰‬میلیارد ریال و برای سال جاری نیز دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال جوانان در قالب طرحهای زودبازده و بنگاههای کوچک اقتصادی پیش‌بینی کرده است.

احمدی‌نژاد گفت: در نشست استانی هیات دولت نیز ‪ ۵۰۰‬میلیارد ریال، اضافه بر اعتباری که قبلا پیش‌بینی شده بود برای بخش اشتغال و طرحهای زودبازده این استان تصویب شد.

رییس جمهوری افزود: اکنون سرجمع اعتبارات بخش اشتغال برای خراسان شمالی حدود سه هزار و ‪ ۸۰‬میلیارد ریال مصوب شده است.

احمدی‌نژاد گفت: همچنین در نشست هیات دولت از محل صندوق ذخیره ارزی ‪۲۰۰‬ میلیون دلار اعتبار برای فعالیتهای تولیدی و صنعتی در قالب تسهیلات ارزان قیمت تصویب شده است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در صورتی که بیش از میزان اعتبار مصوب شده نیز در استان توانایی جذب وجود داشته باشد، اعتبار آن از محل صندوق ذخیره ارزی تامین می‌شود.

"احمدی نژاد" افزود: همچنین برای ساماندهی بافت فرسوده مسکونی شهرهای استان خراسان شمالی نیز ‪ ۲۰‬میلیون دلار تسهیلات پیش‌بینی شده است.

رییس جمهوری بیان کرد: علاوه بر آن ‪ ۲۰۰‬میلیارد ریال اجازه فروش اوراق بهادار برای اجرای طرح بافت فرسوده شهرها به شهرداریها داده شد.

رییس جمهوری تصریح کرد: هیات دولت طی مصوبه‌ای برای تامین تجهیزات و ماشین‌آلات آتش نشانی، اتوبوس شهری و سایر تجهیزات مورد نیاز شهرداریهای این استان نیز اعتباری را به تصویب رسانده که ‪ ۸۳‬درصد از هزینه خرید این تجهیزات از اعتبارات دولتی و بخشهای دیگر تامین می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: با این مصوبه هیات دولت، شهرداریهای این استان برای خرید تجهیزات فوق صرفا ‪ ۱۷/۵‬درصد از هزینه خرید را می‌پردازند.

رییس جمهوری درمورد تامین مسکن خراسان شمالی گفت: در نشست هیات دولت در این استان ساخت سه هزار واحد مسکونی اجاره‌ای و ‪ ۷۰۰‬واحد مسکونی اجاره به شرط تملیک تصویب شد.

رییس جمهوری گفت: هیات دولت مصوباتی را نیز برای توسعه بخش آموزش عالی این استان داشت و در این نشست مصوب شد که ‪ ۷۰۰‬هزار دلار اعتبار برای خرید تجهیزات برای دانشگاههای این استان تخصیص یابد.

"احمدی نژاد" افزود: علاوه بر آن تا پایان برنامه چهارم توسعه سرانه آموزشی این استان در بخش آموزش عالی نیز به میانگین کشوری خواهد رسید.

رییس جمهوری ارتقای دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی به دانشگاه علوم پزشکی و ارتقای آموزشکده‌های این استان به دانشکده را از دیگر مصوبات هفدهمین نشست استانی هیات دولت در خراسان شمالی اعلام کرد.

رییس جمهوری یادآور شد: همچنین در شهرستانهایی از استان خراسان شمالی که دانشگاه و یا دانشکده دولتی فعالیت ندارد، مصوب شد تا حداقل دانشگاه پیام نور فعال شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: همچنین سه دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی دانشجویان این استان پیش‌بینی شده است.

رییس جمهوری به مصوبه هیات دولت برای ورزش خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این نشست ساخت ‪ ۱۲‬سالن ورزشی مصوب شده، ضمن اینکه سازمان تربیت بدنی نیز طرحهایی را از محل اعتبارات این سازمان در خراسان شمالی اجرا خواهد کرد.

رییس قوه مجریه از دستور کار قرار گرفتن ایجاد شش شهرک صنعتی در خراسان شمالی در هفدهمین نشست استانی خبر داد و گفت: وزارت صنایع و معادن ملزم شد تا طرح ایجاد این شهرکهای صنعتی را در نشست هیات دولت برای تصویب ارایه دهد.

رییس جمهوری در مورد مصوبات هیات دولت برای رونق بخش حمل و نقل خراسان شمالی گفت: برای رونق این بخشها نیز قرار شد تا طرحهای مطالعاتی انجام شود و در صورتی که طرحهای مطالعاتی پیش از این صورت گرفته به اجرا درآید.

رییس جمهوری تاسیس گمرک در خراسان شمالی را از دیگر مصوبات هفدهمین نشست استانی هیات دولت برشمرد و گفت: تاسیس گمرک برای ایجاد مبادلات مرزی و فعالیتهای تجاری برای امر صادرات و واردات در دستور کار قرار گرفته و مصوب شده است.

احمدی‌نژاد به طرحهای مصوب شده برای رونق بخش گردشگری خراسان‌شمالی اشاره کرد و افزود: برای بخش گردشگری نیز برخی مناطق این استان به عنوان مناطق نمونه گردشگری تعیین شدند که امکان اقتصادی خوبی برای استان ایجاد می‌شود.

رییس جمهوری یادآور شد: تصویب ‪ ۵۰‬مصوبه در هفدهمین نشست استانی دولت در خراسان شمالی حاصل زحمات هیات وزیران، معاونان رییس جمهوری، نمایندگان مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر دستگاههای اجرایی بوده که در کارگروهها مورد بررسی قرار گرفته و برای تصویب به دولت ارایه شد.

رییس جمهوری گفت: در سفر وزیران به استان خراسان شمالی برای شرکت در هفدهمین نشست هیات دولت، آنان در شورای اداری شهرستانها و کارگروههای شهرستانی حاضر شده و ضمن آشنایی با مشکلات شهرستانها، طرحها و پیشنهادهای جدید را نیز برای تصویب به هیات دولت ارجاع دادند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: مسوولان موظفند تا با اطلاع‌رسانی و کمک رسانه‌ها مصوبات هیات دولت را به اطلاع مردم استان خراسان شمالی برسانند تا مردم بتوانند پیگیر مصوبات و مطالبات خود باشند.

رییس جمهوری تاکید کرد: باید این مصوبات در کمترین زمان ممکن با کمک استاندار خراسان شمالی و مدیران دستگاههای اجرایی عملی شود و شیرینی نشست هیات دولت نیز تسریع در اجرای مصوبات این نشست در استانها است.

رییس جمهوری که از عصر سه‌شنبه برای دیدار با مردم خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود، پس از دیدار با مردم شش شهرستان این استان عصر امروز این استان را ترک کرد.

کد خبر 1731

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز