گروه اجتماعی: شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سه‌شنبه شب(15 اسفند) خود که به ریاست محمود احمدی نژاد تشکیل شد چند مصوبه داشت که آیین‌نامه تکریم استادان بازنشسته دانشگاه‌ها، اعطای جایزه ادبی پروین اعتصامی و راه‌اندازی پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام از جمله آنهاست.

در این آیین‌نامه به منظور قدردانی و سپاس از زحمات ارزشمند اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی که با رتبه استاد تمامی بازنشسته می‌شوند‌،‌ مزایای برخورداری از کانون استادان و همسرانشان، ‌استفاده از تخفیف ویژه در برخی هزینه‌ها نظیر بازدید از موزه‌ها، استفاده از اماکن گردشگری، کتابخانه‌ها و سفرهای علمی داخلی و خارجی با خطوط پروازی داخلی در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش کلیات راه‌اندازی پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام (ISC) با هدف انتشار و ترویج علم از طریق ایجاد نشریات علمی کیفی، حفاظت از جریان سالم تولید علم از طریق داوری تخصصی مقالات توسط جامعه علمی و تبادل آرا و نظریه‌های دانشمندان ایرانی و اسلامی در راستای نهضت نرم افزاری و تولید علم در کشور، در این نشست به تصویب شورا رسید.

بر اساس این گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای تحقق رسالت نبوی و تکمیل مکارم اخلاقی‌،‌ سالروز ولادت اسوه حسنه و الگوی شایسته انسانی، پیامبر اعظم(ص) را به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری کرد.

در ادامه این جلسه اعطای جایزه ادبی پروین اعتصامی مطرح شد و کلیات آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این جایزه با هدف ترغیب و تشویق بانوان جهان به ویژه بانوان مسلمان و ایرانی در راستای ایجاد و تقویت پیوند میان فرهنگ و ادبیات ملل مختلف در سه گروه سنی کودک‌،‌ نوجوان و بزرگسال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 17338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز