معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه وضع اقتصادی کشور خوب است، اظهار داشت: وضع مردم خوب است اما مشکل هم داریم ولی باید دانست نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین؛ محمدرضا رحیمی که صبح امروز در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان این عرصه  در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور یافت و با تأکید بر اینکه وضع اقتصادی کشور خوب است، اظهار داشت: صادرات غیر نفتی به 53میلیارد رسیده است و نفت را هم 100دلار می‌فروشیم؛ آنها تحریم کردند اما ما بهتر نفت را می‌فروشیم، وضع مردم خوب است اما مشکل هم داریم ولی باید دانست نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

 وی با بیان اینکه صنعت دستی با رنج همراه است یادآور شد: اما استادی که هنر خود را نظاره می‌کند ده سال جوان‌تر می‌شود. و قرن‌ها اثر وی از خاطره‌ها نمی‌رود؛ همه نان درآوردن‌ها آسان نیست آنچه مفت به دست می‌آید، مفت هم از دست می‌رود. حرام که باشد با سرطان خرج می‌شود. درحالیکه صنعت دستی یکی از حلال‌ترین کسب و کارها است.

رحیمی در ادامه به تصویب کارگروه مخصوص اشتغال در صنایع دستی در دولت اشاره و اضافه کرد: فردا در دولت این کارگروه را تصویب می‌کنیم. ما دارای 31استان هستیم واز همه استان‌ها باید طرح آورده شود.

خلاصه اظهارات «محمدرضا رحیمی» به نقل از مهر از این قرار است:

  • چای گیلان با حساب و کتاب از بین رفت. دو سال است ما تلاش می‌کنیم و دستانی را که چای مرغوب ایران را در آستانه نابودی بردند پیدا کردیم.
  • آقای موسوی هرچه بخواهند دولت در اختیارش قرار می‌دهد؛ خدا می‌داند اگر همت کنیم بیش از نفت می‌توانیم از صنعت دستی پول در‌آوریم و نفتمان را هم به اینها نمی‌فروشیم، خودشان بروند نفت ما را بخرند. اینگونه نیست که آنها سر ما منت بگذارند که بخواهند نفت بخرند و تحریم کنند.
  • اینکه مامی‌خواهیم غنی‌سازی 20درصد کنیم چرا شما را اینقدر ناراحت کرده است؛ ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و جوانان ما باید همه شغل داشته باشند. یکی از اساسی‌ترین کارهای دولت ایجاد شغل است.
  • اگر ما نسازیم دیگران می‌سازند؛ چینی‌ها از فرش ما تقلید کردند و صنعت فرش خراب شد و هنرمندان ایرانی به سراغ صنعت‌های دیگر می‌روند.
  • نباید گذاشت دیگران صنایع دستی ایران را تقلید کنند؛ صنایع دستی ایران عشق ما است باید از آن مراقبت کنیم وگرنه گلهای شکفته این باغ عشق پژمرده می‌شود.
  • هر جا شغلی ایجاد می‌شود قلب آقای رئیس‌جمهور آرامش می‌یابد. روزی احمدی‌نژاد می‌گفت: وقتی جوان‌ها از من شغل می‌خواهند و من در آن لحظه نمی‌توانم کاری کنم دلم می‌خواهد زمین بشکافد و در آن فرو بروم.
  • روزی آقای حائری شیرازی می‌گفت که بلدزر بدهید تا بیکاران خراب کنند اما بیکار نباشند؛ اعتیاد، آوارگی و بدآموزی از نبودن شغل ایجاد می‌شود از این رو صنایع دستی می‌تواند برای همه جوانان شغل ایجاد کند و در این زمینه صدا و سیما، مطبوعات، روحانیون در منابر نقش بسیاری دارند.
کد خبر 173454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز