مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو خلبان زن چینی برای دست یافتن به مقام اولین فضانورد زن چین که قرار است در ماموریت لابراتوار فضایی "تیانگونگ 1" حضور داشته باشد با یکدیگر در رقابتند.

چین

یکی از این دو زن که جزو خلبانان جنگده ارتش چین به شمار می‌روند،‌ تا آخر ماه جاری به اولین زن چینی تبدیل خواهد شد که در فضاپیمای "شنژو-9 به فضا سفر می‌کند. سایت خبری شینهوا سرگرد "لیو یانگ" را خلبانی شجاع توصیف کرده است که موفق شده پس از برخورد پرنده‌ای با هواپیمایش،‌فرود اضطراری موفقت آمیزی انجام دهد.

رقیب او، کاپیتان "ونگ یاپینگ" تا کنون در عملیات امداد متعددی مشارکت داشته و خلبانی پروازهایی که به منظور باردار کردن ابرها و تولید باران مصنوعی انجام گرفته‌اند را به عهده داشته است. به گفته شینهوا این دو زن به دلیل مهارتهای قابل توجه در خلبانی و توانایی‌های جسمانی بالایی که دارند به عنوان اولین دسته از فضانوردان زن چینی انتخاب شده‌اند.

چین

ماموریت این ماه کشور چین یکی از مهمترین مراحل برنامه بلند‌پروازانه فضایی چینی‌ها به شمار می‌رود که طی آن قرار است فضاپیمای "شنژو-9" با اجرای اولین ماموریت سرنشین‌دار فضایی خود را به اتاقک فضایی مدارگرد "تیانگونگ 1" رسانده و به آن متصل شود.

چین هشتمین کشوری خواهد بود که فضانورد زنی را به فضا خواهد فرستاد. فضانوردان باید از سلامت کامل برخوردار باشند و حتی یک پوسیدگی ساده نیز نباید در دندانهای آنها دیده شود،‌زیرا کوچکترین مشکلی می‌تواند در فضا به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل شود.

کد خبر 173830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز