گروه حوادث: کارمند خودروی پول‌رسان، برای سرقت کیسه‌های پول چهار همکار خود را در محوطه دانشگاه آلبرتا در ادمونتون کانادا به گلوله بست و پا به فرار گذاشت.

نیمه‌شب جمعه، وقتی خودروی مخصوص حمل پول وارد محوطه دانشگاه آلبرتا شد و مقابل دستگاه خودپرداز توقف کرد، چهار مرد و یک زن از آن پیاده شدند تا پول‌ها را در دستگاه قرار دهند. لحظاتی از ورود آنها به اتاقک پشت دستگاه نگذشته بود که صدای شلیک چند گلوله در فضا پیچید و پس از آن یکی از مأموران پول‌رسان، با عجله از اتاقک خارج شد و سوار بر خودروی حمل پول از محل دور شد.

لحظاتی بعد دانشجویان معدودی که به‌رغم تعطیلات تابستانی دانشگاه در خوابگاه حضور داشتند با شنیدن صدای ناله‌های مردی، در جریان این سرقت خونین قرار گرفتند و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند. 10دقیقه بعد نخستین تیم عملیاتی پلیس شهر ادمونتون در محل حاضر و با اجساد غرق‌خون سه‌ نگهبان خودروی حمل پول روبه‌رو شدند.

اجساد قربانیان در داخل اتاقک دستگاه خودپرداز روی زمین افتاده بودند و چهارمین نگهبان که از مهلکه جان سالم به در برده و مجروح شده بود، به سرعت به بیمارستان انتقال یافت. مأموران وقتی متوجه شدند که خودروی ویژه حمل پول به سرقت رفته است، جست‌وجو برای یافتن آن را آغاز کردند و ساعاتی بعد این خودرو را که در یکی از خیابان‌های اطراف رها شده بود پیدا کردند.

تحقیق از نگهبان مجروح نشان می‌داد که عامل این سرقت خونین کسی نیست جز یکی از نگهبانان خودروی حمل پول که بعد از قتل‌عام همکارانش، دست به سرقت مقدار نامشخصی پول زده و متواری شده است.راد نچت، رئیس پلیس ادمونتون به خبرنگاران گفت: تنها مظنون جنایت جوان 21ساله‌ای به نام تراویس بامگارتنر است.

این مرد یکی از کارکنان شرکت جی‌فور‌اس، یکی از شرکت‌های ارائه خدمات نقدی است که وظیفه پول رسانی به دستگاه‌های خودپرداز را بر عهده دارد. او ادامه داد: تیراندازی نزدیک مرکز خرید «اچ‌یو‌بی‌مال» و خوابگاه دانشجویان و در محوطه دانشگاه روی داده است که در این میان دو نفر از نگهبانان مرد و یک نگهبان زن که همگی مسلح بوده‌اند به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند.

چهارمین نگهبان نیز مردی است که به‌شدت زخمی شده است. رئیس پلیس ادمونتون همچنین از صدور دستور بازداشت مظنون جنایت در سراسر کانادا خبر داد و افزود: مشخصات ظاهری این مرد به پلیس مرزی آمریکا نیز مخابره شده تا درصورت ورود او به خاک این کشور، وی بازداشت شود. در همین حال رسانه‌های کانادا با انتشار بیانیه‌ای از سوی مادر تراویس بامگارتنر، نوشتند که وی از پسرش خواسته خود را به پلیس تسلیم و به خاطر ارتکاب این جنایت عذرخواهی کند.

بر اساس این گزارش، سرقت در حالی صورت گرفته است که چند ماه پیش نیز دزدان نقابدار با حمله به دو نگهبان خودروی حمل پول شرکت جی‌فور‌اس، آنها را با استفاده از اسپری اشک‌آور غافلگیر‌و مقداری پول سرقت کرده بودند اما به گفته مدیرعامل جی‌فور‌اس، این شرکت در حال حاضر بالغ بر 100کشور را تحت پوشش قرار داده و خدمات نقدی و مالی آنها را انجام می‌دهد اما این نخستین باری است که کارکنان شرکت قربانی چنین جنایتی می‌شوند.

کد خبر 174225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز