گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پروژه‌هایی که در زمین‌های سبز عباس آباد اجرا می‌شود برای حفظ فضای سبز این منطقه به‌عنوان ریه شهر تهران است و تخریب این فضاهای سبز ظلم به محیط‌زیست و در نهایت ظلم به مردم است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران این سخنان را در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت پارک آب و آتش که به همراه حسن بیادی نایب‌رئیس و حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر صورت گرفته بود، بیان کرد.

چمران با اشاره به اینکه قرار است تپه‌های عباس آباد فضای سبز و باز باشد و تنها 5 یا 6 درصد آن برای ساخت‌وساز درنظر گرفته شده است تأکید کرد: این نکته دقیقا باید رعایت شود و ساختمان‌هایی هم که در این فضا ساخته می‌شود حتما باید فرهنگی باشد مانند باغ موزه دفاع مقدس. بنابراین ساختن وزارتخانه، استانداری، خبرگزاری و بانک مرکزی ساخت‌وسازهای اضافی است که به این فضا تحمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس طرح جامعی که در شورای‌عالی معماری و شهرسازی تصویب شد باید همه این ساختمان‌ها به کاربری فرهنگی یا گردشگری مثل هتل تبدیل شود در غیر این صورت محیط سالم و درستی نخواهد بود. رئیس شورای شهر تهران یادآوری کرد:

شورای شهر تهران در این زمینه اقدامات زیادی انجام داده است و حتی طرح جامعی که در آن برای اراضی عباس‌آباد چهار ساختمان تصویب شده بود را به شورای‌عالی معماری و شهرسازی برد و در نهایت آن شورا را متقاعد کرد ساختمانی در این فضا ساخته نشود. وی ادامه داد: متأسفانه بعد از مدتی با توافقات غیرکارشناسانه یکی از آن ساختمان‌ها که اکنون بانک سپه شده است ساخته شد که به‌صورت ساختمان زشت و نازیبایی در وسط این فضای سبز و خرم دیده می‌شود که بسیار آزار‌دهنده است.

چمران همچنین تأکید کرد: زمانی که می‌خواستند بانک مرکزی را در این مکان بسازند در کمیسیون ماده پنج به‌شدت مخالفت کردم و مخالفت شورای شهر تهران را اعلام کردم الان هم اعلام می‌کنم باید جلوی ساخت بانک مرکزی گرفته می‌شود.
وی افزود: الان هم بانک مرکزی می‌خواهد پنج طبقه زیرزمین به‌عنوان موزه جواهرات بسازد که این اشکالی ندارد اما نباید روی آن ساختمان 15 طبقه بنا کند، و متأسفانه ارگان‌ها و سازمان‌ها فقط ساختمان زیاد می‌کنند. چمران به تشریح روند ساخت پروژه پارک آب و آتش پرداخت و اظهار داشت:

پل پیاده راهی برای ارتباط بین پارک طالقانی و پارک آب و آتش روی بزرگراه مدرس طراحی شده است که پایه‌های آن نیز تعبیه شده و در حال احداث است. همچنین قرار است کل این مجموعه را از طرف جنوب از روی بزرگراه رسالت به وسیله پل به مصلی و فضاهای جنوبی بزرگراه رسالت ارتباط دهند. در ادامه رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساخت پنج پارکینگ عمومی در این محوطه خاطرنشان کرد: این پارکینگ‌ها برای استفاده عموم مردم و وزارتخانه‌ها و اداراتی که متأسفانه به‌صورت ناهنجار در این فضا ساخته شده‌اند احداث می‌شود.

حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از پارک آب و آتش، این پارک را فضای مناسب برای تفریح مردم دانست چرا که به‌عبارتی تمامی عناصر طبیعت در این پارک خلاصه شده‌اند. شکیب با اشاره به اینکه در کلانشهری مثل تهران اینگونه فضاها نیاز است اظهار داشت: انتظار وجود دارد که این فضاها در سطح مناطق و محلات شهر تهران احداث شود تا مردم در این فضاها با تراکم جمعیت روبه‌رو نشوند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اعلام اینکه براساس برنامه‌های تدوین شده پروژه پیشرفت خوبی داشته است خاطرنشان کرد: مجریان طرح قول داده‌اند که کلیات پارک آب و آتش در قسمت غربی بزرگراه مدرس تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و باغ هنر و سایر فضاها نیز مطابق برنامه در حال پیشرفت است. به گفته شکیب بهره‌برداری از اراضی عباس‌آباد مطابق طرح تفصیلی است و از کارهای خوبی است که شهرداری تهران در حال اجرای آن است.

کد خبر 174242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز