همشهری آنلاین: جام ملت‌های اروپا از سال ۱۹۹۶ دچار طلسمی است که در رقابت‌های جاری در لهستان و اوکراین هم نشکست: هر تیمی که در جام جهانی به نایب‌قهرمانی می‌رسد، دو سال پس از آن در جام ملت‌های اروپا در مرحله‌ گروهی حذف می‌شود.

تماشاگر هلندی

تیم‌های نایب‌ قهرمان فوتبال جهان در ۱۸ سال گذشته، دو سال پس از این موفقیت محکوم به وداع با جام ملت‌های اروپا در مرحله‌ گروهی شده‌اند. این طلسمی است که از جام جهانی ۱۹۹۴ تیم‌های اروپایی را دنبال می‌کند.

به گزارش دویچه‌وله، قاعده‌ یادشده البته یک استثنا هم دارد. برزیل در سال ۱۹۹۸ نایب‌ قهرمان جهان شد. این تیم در جام ملت‌های اروپا شرکت نمی‌کند.

در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا، تیم ایتالیا با سرگروهی روبرتو باجو تا فینال پیش آمد. لاجوردی‌پوشان در بازی پایانی پس از وقت‌های اضافه ۲ بر ۳ میدان را به تیم برزیل واگذار کردند. ایتالیا در جام ملت‌های اروپا (۱۹۹۶ انگلستان) با ۴ امتیاز از یک پیروزی، یک تساوی و یک باخت، از گروه دوم بالاتر نیامد.

تیم آلمان نیز در فینال جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره‌ جنوبی با ۲ گل مغلوب برزیل شد. این تیم دو سال بعد در جام ملت‌های ۲۰۰۴ پرتغال، با تنها دو امتیاز تیم سوم گروه چهارم شد.

فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در ضربات پنالتی ۳ بر ۵ مغلوب ایتالیا شد. این تیم در رقابت‌های اروپایی ۲۰۰۸ اتریش و سوئیس، از سه دیدار مرحله‌ گروهی تنها یک امتیاز کسب کرد.

هلند هم که در جام جهانی ۲۰۱۰ در فینال با یک گل از اسپانیا شکست خورده بود، بدون کسب حتی یک امتیاز در مرحله‌ گروهی یورو ۲۰۱۲ در لهستان و اوکراین، به خانه بازگشت.

 

کد خبر 174427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز