یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره پوسترهای آسمانی به منظور ارتقای بصری شهر تهران با موضوع ماه رمضان فراخون داد و طراحان گرافیک می‌توانند تا 17 تیرماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

قرآن کریم

به گزارش همشهری آنلاین، این جشنواره از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود.

کیانوش غریب پور دبیر جشنواره پوسترهای آسمانی اعلام کرد: این جشنواره برای طراحی پوسترهایی با ویژگی گرافیک شهری از سوی سازمان زیباسازی شهرتهران برنامه‌ریزی شده است و پوسترهایی که به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند درفضاهای تبلیغاتی شهری و بیلبوردهای سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد.

موضوع این جشنواره ماه رمضان است.

وی افزود: این پوسترها چون درفضای شهری نصب خواهند شد باید با ازویژگی تابلوهای شهری پیروی کنند و چون ساکنان شهر تهران با فرهنگ‌های مختلف دراین شهر اقامت دارند، پوسترها باید با سواد بصری و فرهنگی ساکن تهران فاصله چندانی نداشته باشند و زمینه‌ای را برای ارتقاء سواد بصری آنان فراهم کنند.

به گفته دبیر جشنواره پوسترهای آسمانی؛ متاسفانه شهرتهران ازفقر تصویری رنج می‌برد و حضوربزرگان گرافیک ایران و تداوم برگزاری جشنواره‌های ازاین دست می‌تواند موجب آشنایی مردم با گرافیک شهری شود و به مرور زمینه ارتقاء گرافیک شهری را نیز به وجود آورد.

به گفته کیانوش غریب پور جشنواره پوسترهای آسمانی با هدف توام مشارکت طراحان صاحب سبک و کشف استعدادهای جوان راه اندازی شده است، اما هیچ مقطع سنی برای شرکت کنندگان درنظرگرفته نشده است وهر طراح می‌تواند حداکثر با ارسال پنج پوستر دراین جشنواره شرکت کند.

شرکت کنندگان باید آثار خود را در قطع 100 در 70 و با فرمت pht به دبیرخانه ارسال کنند.

پوسترهای برگزیده همزمان با ماه مبارک رمضان در یکی از گالری‌های معتبر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد و برای رعایت حقوق مولفین به پوسترهای راه یافته به نمایشگاه 200 هزار تومان حق ورود پرداخت می‌شود.

جشنواره پوسترهای آسمانی پنج برگزیده اصلی و یک برگزیده‌ استعداد جوان خواهد داشت و به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

همچنین پوسترهای برگزیده جشنواره درقالب کتابی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران منتشر خواهد شد.

همچنین در بخش جانبی این جشنواره برپایی کارگاه آموزشی با حضور یکی از طراحان نامدار گرافیک ایران است.

مراسم اهدای جوایز در روز افتتاحیه و در اولین هفته‌ ماه رمضان برگزار خواهد شد و درهمان روز نیز زمان و مکان برپایی کارگاه و شرکت کنندگان آن اعلام خواهد شد.

فرزاد ادیبی، پریسا تشکری، بیژن صیفوری، کیانوش غریب پور و مجید کاشانی داوری آثاربخش گرافیک جشنواره پوسترهای آسمانی را داوری می‌کنند.

دبیر اجرایی این مسابقه هم اردشیر میرمنگره است.

فراخوان، فرم شرکت و متن‌هایی که باید در طراحی پوسترها از آن‌ها استفاده شود بر روی سایت سازمان زیباسازی به نشانی zibasazi.ir قرار گرفته‌ است.

 

 

کد خبر 175773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز