همشهری آنلاین: فیلم پله آخر به کارگردانی علی مصفا و بازی لیلا حاتمی توانست در جشنواره فیلم کارلوی واری دو جایزه در دو بخش مختلف از آن خود سازد.

لیلا حاتمی

فیلم پله آخر علی مصفا در این جشنواره به خاطر شیوه غیر متعارفی که در فیلم با خاطرات بازی می‌شود و بازی قوی به کار گرفته شده در فیلم و همچنین رویکرد جدیدش در سینمای ایران توانست جایزه منتقدین بین المللی این جشنواره FIPRESCI را به دست آورد.

همچنین لیلا حاتمی هنرپیشه نقش اول این فیلم نیز از سوی هیات داوران چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم "کارلوی واری"به عنوان بهترین هنرپیشه زن این جشنواره انتخاب شد.

جشنواره بین المللی فیلم کارلوی واری از نهم تیرماه با شرکت بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی و مستند در شهر" کارلوی واری" جمهوری چک آغاز شد و روز شنبه به پایان رسید .

بر اساس گزارش هالیوود ریپورتر،‌ از دیگر فیلم‌هایی که در این جشنواره موفق به کسب دو جایزه شدند می‌توان به فیلم Camion ساخته رافائل اوئلت کارگردان کانادایی-فرانسوی اشاره کرد که در دو بخش بهترین کارگردانی و جایزه ویژه جهانی هیات داوران برنده جایزه شد.

فیلم های ایرانی دیگری از قبیل فیلم " کات" به کارگردانی امیر نادری ، "یک خانواده محترم" به کارگردانی مسعود بخشی و "پذیرایی ساده" به کارگردانی مانی حقیقی نیز در بخش "نگاهی دیگر" این جشنواره حضور داشتند.

کد خبر 176566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز