گروه شهری: شهردار تهران گفت: در مکتب مدیریت جهادی باید به رسالت تعالی و تولید توجه کنیم و با کمک مدیریت جهادی بین این دو تعادل و توازن در صحنه اجتماعی برقرار کنیم.

این هدف اساسی است که باید در دهه پیشرفت عدالت و در نظام اداری به آن توجه کنیم.دکتر محمدباقر قالیباف روز گذشته در همایش علمی مدیریت جهادی که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: معتقدیم هر اتفاق کالبدی و دگرگونی که امروز در شهر تهران رخ می‌دهد باید در انسان‌ها دگرگونی ایجاد کند.

در مدیریت جهادی دگرگونی باید در انسان‌ها رخ دهد نه فقط در زیباسازی شهر و گرنه راه غیراز این را دیگران به اوج رسانده‌اند اما اکنون در بن بست هستند. وی ادامه داد: شاید در ذهن آنها که شناخت عمیقی نسبت به دین ندارند، آنها را به دین بدبین کنیم و گرنه این افراد نمی‌دانند بروز چنین مشکلاتی از شخص قالیباف است که قبل از مبنا قرار دادن عقل و معنویت از توکل حرف زده است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه امروز کشور در برخی جاها پیشرفت خوبی داشته که مایه افتخار نظام اسلامی است، گفت: در حوزه علمی، انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، نانو و غیره پیشرفت خوبی داشته‌ایم که ازقضا ریشه آنها در مدیریت جهادی بوده است و بچه‌هایی توانسته‌اند به موفقیت برسند که مدیریت جهادی را با پوست و گوشت و خون خود احساس کرده‌اند و به جای اینکه بگویند برو، خودشان رفته و بقیه را نیز دعوت کرده‌اند، کسانی که با عقلانیت، معنویت و توکل حرکت کرده‌اند. قالیباف تأکید کرد: کارنامه ما امروز در حوزه اقتصاد قابل‌قبول و قابل دفاع نیست با درآمد 16میلیارد دلاری بحران بیکاری، تورم و ضعف داشته‌ایم و امروز با درآمد 120میلیارد دلاری هم مشکلات بیکاری، تورم و گرانی داریم. وی ادامه داد: در حوزه مسائل فرهنگی هم همین مشکلات وجود دارد که در این بخش‌ها کارنامه ما زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه در دهه چهارم انقلاب باید با عقل تصمیم بگیریم و نه با احساس خاطرنشان کرد: گاهی می‌آییم شهرداری را با این همه پول دست قالیباف می‌دهیم اما پیش از آن بررسی نمی‌کنیم که ببینیم قالیباف قابلیت این کار را دارد یا می‌خواهد با سعی و خطا کار را اداره کند. وی تصریح کرد:

برای مردم چه فرقی می‌کند که قالیباف عامدانه خطا کند یا جاهلانه، مهم خسارتی است که با کار سعی و خطا در کشور پیش می‌آید و این نشان می‌دهد اگر خطا کنیم یعنی توکل وجود ندارد.قالیباف تأکید کرد: ما از تحریم‌ها نگرانی نداریم اما به این شرط که مدیریت داشته باشیم، تیم داشته باشیم، برنامه داشته باشیم. خداوند تضمین کرده است که اگر در راه او و در این مسیر حرکت کنیم پیروز خواهیم بود. وی با اشاره به سخنی از شهید بهشتی که رسالت انقلاب اسلامی را ارائه الگو به بشر دانسته است، اظهار کرد: اکنون در دهه چهارم انقلاب، جوانان در داخل و همچنین دیگران در خارج از کشور به مدیریت اسلامی نگاه می‌کنند و به عملکرد ما.

قالیباف تصریح کرد: حلقه اصلی در مدیریت این است که معتقدیم مدیریت جهادی، نه به‌عنوان علم بلکه به‌عنوان یک مکتب است. چون در علم از زیربنا به روبنا می‌رسیم اما در مکتب از روبنا به زیربنا می‌آییم و اکتشافی عمل می‌کنیم و باید توجه کنیم که مدیریت جهادی می‌تواند راهگشا باشد. وی با تأکید بر توجه به مسئله صبر و توکل در مدیریت نیز گفت: توکل باید خود را در تبلور عینی بیاورد و باید در حوزه ثبوتی به جامعه مدیریت جهادی را ارائه کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: علما و بزرگان دین و انقلاب، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و. . . که در حوزه نظری اسلام را برایمان بیان کردند، نشان دادند که در کنار توکل و صبر، عقلانیت و حساب و کتاب می‌توان به نتایج بزرگ رسید. قالیباف با اشاره به اینکه به جامعه گفتیم اگر نظام اسلامی محقق شود اینگونه عمل خواهیم کرد، تصریح کرد: امروز باید کارنامه نشان دهیم و در جایی که ضعف داریم آن را عنوان کنیم و بدانیم مدیریت جهادی به‌عنوان یک مکتب، یک ضرورت برای کارآمدی دین است و با مدیریت غرب به‌طور حتم نمی‌توانیم نظام اسلامی را به افق مورد نظر برسانیم.

کد خبر 177159
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز