همشهری آنلاین: نهمین همایش حزب الله سایبر با عنوان "سوریه – خط اول مقاومت" عصر دیروز در تالار سیدالشهداء تهران با حضور حامد حسن٬ سفیر سوریه در تهران٬ محمدحسن اختری٬ سفیر سابق ایران در سوریه و رئیس «مجمع جهانی اهل‌بیت» و حسن عباسی برگزار شد.

حامد حسن

نهمین همایش حزب الله سایبر با عنوان "سوریه - خط اول مقاومت" عصر دیروز در تالار سیدالشهداء تهران برگزار شد. در این همایش که از ساعت 17 آغاز شد حجت الاسلام اختری رئیس مجمع جهانی اهل البیت (ع) و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه، با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با ابزار رسانه ای خود سیاه را سفید و سفید را ظلمات نشان میدهند، گفت: کاملا درست است بخواهیم بگوییم ننگ و نفرین بر این جامعه بشری که با عناوین براق که در جامعه عرضه می‌کند قصد وارونه جلوه دادن جامعه را دارد.

به گزارش رجانیوز، وی با تأکید بر بی ریشه بودن مخالفان حکومت بشار اسد، اظهار داشت: دشمنان گاهی تلاش می‌کنند با حمایت‌های همه جانبه خود حرکت‌های دروغین در جامعه ایجاد کنند. اما حرکتهایی که در تونس و مصر انجام گرفت یک حرکت مردمی و عام بود. مخالفان حکومت بشار اسد قصددارند سوریه را از خط مقاومت دور کنند. سوریه به عنوان تنها کشوری که در جبهه مقاومت از روز اول ایستاده و با تمام قوا با همکاری جمهوری اسلامی توانسته در مقاومت خود پابرجا بماند در برابر توطئه‌ها ایستادگی کرده و تمام سیاست‌های سازش را شکست داده است.

پس از سخنرانی حجت الاسلام اختری، قسمتی از فیلم "فتنه شام" به کارگردانی سهیل کریمی که هم اکنون در حال اتمام ساخت این فیلم است، نمایش داده شد.

سوریه تاوان حمایت از ایران در جنگ را می دهد

سخنران بعدی جلسه، حامد حسن، سفیر جمهوری سوریه در تهران بود. حامد حسن ضمن تشریح وضعیت فعلی کشورش، اظهار داشت: چرا امروز ما شاهد خونریزی در سوریه هستیم؟ چرا غرب و اسرائیل و بعضی کشورهای عربی مقابل سوریه صف کشیده اند؟ چرا همه دشمنان مقاومت به دنبال خونریزی در سوریه هستند؟ زیرا هر موضعی که امریکا و اسرائیل اتخاذ کرده سوریه موضعی مقابل آن را اتخاذ کرده‌ است و در مواردی که جهان عرب به پشتیبانی از پیمان‌هایی مانند کمپ دیوید ایستاده‌ سوریه در صف مقابل آن قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره با سابقه حمایت های جمهوری اسلامی و سوریه از یکدیگر گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران و قرار گرفتن مسئله فلسطین در رأس امور این کشور، غرب به وسیله صدام به ایران حمله کرد تا خط مقاومت را از بین ببرد، اما سوریه در مقابل اتحادیه عرب و غرب در کنار جمهوری اسلامی ایستاد. امروز نیز خونریزیهایی که در سوریه توسط سلفی های تندرو انجام میشود، از پشتیبانی همه جانبه عربستان، قطر و غرب برخوردار است. یعنی همان کشورهایی که در ابتدای انقلاب اسلامی ایران مقابل این کشور صف کشیدند. اما این وعده خداست که همانا پیروزی از آن حزب الله است.

کد خبر 177348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز