دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون که میهن عزیزمان در مقامی است که سکاندار جهان اسلام در عرصه علوم باشد، لازم است نهضتی فراگیر در جهت احیای علوم انسانی با اندیشه اسلام ناب به راه اندازد و از همکاری متفکران سایر کشورهای مسلمان نیز بهره‌مند گردد.

به گزارش روز سه‌شنبه دفتر امور رسانه‌های نهاد ریاست جمهوری، وی در پیامی به کنگره ملی علوم انسانی، یادآور شد: انقلاب اسلامی نفحه الهی بود که بار دیگر معلوم کرد، حقیقت انسان چیزی جز ربط به ذات اقدس نیست و فرآیندهای سیاسی قدمی است که آدمی را لایق چنین ارتباط الهی می‌کند.

وی تاکید کرد: پیدایش اجتماع انسانی که بتواند بصیرت ادراک ارتباط با عالم قدسی را با وجود خویش عجین سازد، از افتخارات انقلاب اسلامی ایران دانست.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بسط ید الهی و مدیریت اراده خداوندی بر تحولات و وقایع روزمره و نیز اجتماع اخوت انسانی که تحت تاثیر حاکمیت شریعت الهی محقق می‌شود، در انقلاب اسلامی ظهور و بروز یافت و علوم انسانی واقع بینانه را بسترسازی کرد.

رییس جمهوری "پیشاهنگی و سرآمدی کشور" را منوط به این دانست که "جبهه علمی قوی و توانمندی در علوم انسانی شکل بگیرد و بتواند در شئون مختلف زندگی جامعه تاثیرگذار باشد."
رییس قوه مجریه در تبیین رویکرد و انگیزه‌های چنین جبهه‌ای گفت: هدف این جبهه علمی باید نوآوری در علوم انسانی روز و همسازی آن با فرهنگ اسلامی باشد تا بتواند مسایل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور را با توجه به شرایط بومی حل کند.

احمدی نژاد در همین زمینه توضیح داد که شکل مطلوب جبهه علمی مورد نظر باید این باشد که نه‌فقط از ایران بلکه از همه قلمرو اسلامی و کشورهای مسلمان جبهه‌ای فراگیر از دانشمندان دنیای اسلام را که غالبا از مشاهیر بین‌المللی نیز هستند، به خود جذب کند.

وی تصریح کرد که منظور وی از این اظهارات، ضرورت انجام پژوهش، تحقیق و مطالعه عملی و نظری و تلاش برای ساختن علوم انسانی نوینی است که همه ساحات و ابعاد وجودی انسان را در نظر می‌گیرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه "برگزاری کنگره ملی علوم انسانی می‌تواند در توجه بیشتر به علوم انسانی و تلاش برای اصلاح آشفتگیهای آن موثر واقع شود، ابراز امیدواری کرد: این کنگره موجبات توجه روزافزون را به نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در عرصه علوم انسانی فراهم آورد.

کد خبر 17737

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز