سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: شرکت AOL یک قرارداد همکاری با یکی از زیر مجموعه‌های شرکت گان‌نت به امضاء رساند.

طبق این قرارداد قرار است شرکت پوینت‌رول( PointRoll) یکی از زیرمجموعه‌های گان‌نت طراحی آگهی‌های شرکت AOL را با فرمتهای جدید ویدیویی و صوتی برعهده گیرد.

در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این قرارداد در طول دو سال آینده AOL به یکی از پایگاه‌های  اصلی آگهی و تبلیغات با فرمت‌های جدید تبدیل شود و  وظیفه کلیه طراحی‌ها بر هده پوینت‌رول خواهد بود.

 در یکی از این فرمت‌ها AOL می‌تواند تبلیغات را در محیطهای خاص و بنرهای تعبیه شده برای چندین ماه جایگزاری کند.

در فرمت دیگر که به نام "پیش‌از پخش" (Pre-roll) معروف است و به تازگی در بین بسیاری از سایت‌ها رایج شده است،کاربران پیش از دیدن اخبار و کلیپ‌های موجود مجبور به دیدن این آگهی‌ها هستند و بدون دیدن آن، امکان ملاحظه محتویات سایت وجود ندارد.

در فرمت دیگر امکاناتی در اختیار کاربران قرار داده شده است تا زمان و نحوه مشاهده  آگهی‌ها را به دلخواه خود تعیین کنند. لازم به ذکر است که جزئیات مالی این قرارداد فاش نشده است.

AOL که در سالهای نه چندان دور درآمد بسیاری از فروش سرویس اینترنت و سرویس‌های ای‌میل و .. خود داشته، در دو سال اخیر با کاهش درآمد بسیاری روبرو گشت زیرا بسیاری از سرویس‌های پولی این شرکت، به صورت رایگان و بوسیله رقبا در اختیار کاربران قرار می‌گرفت.

به همین دلیل این شرکت با انجام تغییرات، بسیاری از سرویس‌های خود را به صورت رایگان درآورده و بر روی کسب در‌آمد از تبلیغات آنلاین متمرکز کرده است. AOL بخشی از شرکت معروف آمریکایی تایم‌وارنر است.


گان‌نت نیز یکی از فعالان در صنعت چاپ و انتشار است که چاپ و تولید روزنامه یو‌اس تودی چند روزنامه دیگر را برعهده دارد. این شرکت در ژوئن 2005 شرکت پوینت‌رول را به منظور تکمیل قابلیت‌های خود خریداری کرده است.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 17792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز