همشهری‌آنلاین: نخستین شماره فصلنامه علمی - پژوهشی جامعه اطلاعاتی با همکاری مشترک انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) منتشر شد.

فصلنامه علمی پژوهشی جامعه اطلاعاتی

به گزارش روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، سیدتقی کمالی، ‌ مسئول تحریریه فصلنامه جامعه اطلاعاتی با اعلام این مطلب گفت: برنامه‌ریزی برای انتشار این فصلنامه به عنوان نخستین نشریه جامعه اطلاعاتی کشور به منظور ارتقای گفتمان و گسترش برنامه های علمی - پژوهشی در راستای تحقق فعالیت های علمی در عصر اطلاعات و با هدف کمک به جریان مفهوم سازی مستمر در عرصه جامعه اطلاعاتی انجام می پذیرد.

وی افزود: این فصلنامه می کوشد با ایجاد فضای درخور برای تولید اندیشه در زمینه مباحث جامعه اطلاعاتی و انتشار آن در محافل علمی و سیاستگذاری به بستر سازی برای تبادل فکر، مباحثه و گفت و گو میان صاحب نظران، روشنفکران، ‌ تکنوکرات ها، ‌ تصمیم سازان و سیاستگذاران یاری رسانده تا با نگرش علمی و تحلیلی به مباحث جامعه اطلاعاتی پرداخته شود و امیدواریم با انتشار مستمر این فصلنامه ضمن مرتفع شدن خلا موجود در انسجام بخشی به مطالعات علمی و پژوهشی میان محققان زمینه مناسب برای گسترش مباحث جامعه اطلاعاتی در کشور فراهم شود.

کمالی همچنین با اشاره به مقالات درج شده در نخستین شماره فصلنامه جامعه اطلاعاتی گفت: این شماره از فصلنامه در بر دارنده مقالاتی چون سیر تحول سیاست های بین المللی اطلاعات و ارتباطات از «جریان اطلاعات» تا «اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی» ۱۹۴۰ تا ۲۰۰۰، فضای سایبر و شبکه های اجتماعی؛ مفهوم و کارکردها و آموزش و یادگیری در عصر اطلاعات از ماشین آموزشی تا جامعه اطلاعاتی است.

ارزیابی شرایط ایجاد، توسعه و پیشبرد جامعه اطلاعاتی در ایران، روابط عمومی های سازمان های دولتی ایران و مسائل گذار به جامعه اطلاعاتی، تحول مفاهیم فضا - زمان در جامعه اطلاعاتی؛ ضرورت بازنگری در مفاهیم بنیادین جغرافیایی و نقش فناوری های اطلاعات و ارتباطات بر توسعه اقتصادی نوین در کشورهای شمال و جنوب از دیگر مقالات درج شده در نخستین شماره این فصلنامه است.

نویسندگان و پژوهشگران می توانند مقالات علمی و پژوهشی خود را از طریق پست الکترونیک Tisjournal@gmail.com برای ارزیابی به این فصلنامه ارسال کنند.

فصلنامه جامعه اطلاعاتی به مدیر مسئولی دکتر شهیندخت خوارزمی و سردبیری دکتر یونس شکرخواه و شورای علمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی علوم ارتباطات و اطلاعات کشور منتشر می شود.

more  واگذاری انتشار نشریه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی به ISC 

کد خبر 178014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز