همشهری آنلاین: معماری جوان با همکاری لابراتوار گوگنهایم شرکت BMW خانه‌هایی یک متر مربعی طراحی و تولید کرده‌است که می‌توان آن را کوچکترین خانه قابل سکونت جهان نامید.

این خانه‌های یک متر مربعی توسط معمار جوانی به نام ون‌بو‌لومنتزل به عنوان مکانی طراحی و ساخته شده که هیچ‌کس به جز خود فرد نمی‌تواند درباره آنچه درون این جهان یک‌متر مربعی رخ می‌دهد تصمیم بگیرد، حتی فرد می‌تواند زاویه در و پنجره خانه را به سلیقه خود تغییر دهد و همسایه‌هایش را انتخاب کند.

دلیل دلبستگی بی‌اندازه این معمار جوان به مفهوم خانه این است که وی از لائوس به آلمان پناهنده شده‌ و از این رو تمامی دوره حرفه‌ای خود را بر روی موضوع خانه مطالعه و کار کرده‌ است و اکنون با همکاری شرکت BMW توانسته این رویای کوچک را با جهان به اشتراک بگذارد. این خانه همانطور که در تصاویر پیدا‌ست این خانه یک در و یک پنجره دارد و یکی از دیوارهای آن با تشکی نرم پوشیده شده تا در صورت خستگی فرد بتواند با تغییر وضعیت خانه به حالت افقی،‌از آن به عنوان یک تخت‌خواب سرپوشیده استفاده کند.

خانه یک متری

معمار لائوسی از اهالی برلین درخواست کرده تا به کمک وی آمده و با همکاری یکدیگر بیشترین تعداد ممکن از این خانه‌های یک متر مربعی بسازند و هزینه ساخت خانه‌ها را برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های خانه را ندارند،‌ بپردازند و به لابراتوار اجازه دهند تا پایان ماه جولای خانه‌ها را به این افراد ناتوان اجاره دهد. در حال حاضر هزینه اجاره یکی از این خانه‌های قابل حمل یک‌متر‌مربعی شبی 1.30 دلار است. پس از پایان قرارداد در پایان جولای سازندگان می‌توانند خانه‌های خود را باز پس بگیرند.

کد خبر 178520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز