همشهری آنلاین: غزه برای برگزاری دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت، دفاع مقدس و انقلاب اعلام آمادگی کرد.

پوستر جشنواره سینمایی

به گزارش ایرنا، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس اعلام کرد: با توجه به برگزاری موفق هفته هنرهای تجسمی مقاومت در غزه، این بار غزه آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت اعلام کرد.

هفته‌های فیلم مقاومت در 8 کشور جهان برگزار می‌شود و این هفته‌های فیلم با هدف انتقال و شناسایی ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین فرهنگ غنی و اصیل مقاومت و پایداری و معرفی ظرفیت‌های سینمایی دفاع مقدس همزمان با برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی در هشت کشور جهان در نظر گرفته شده است.

سینمای دفاع مقدس از نگاه کلیشه‌ای دور شود

مدیر سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: سینمای اصیل و ریشه‌ای دفاع مقدس با یکنواختی و درجازدگی چندان خوشایند نیست و اعتقاد دارم که باید از چارچوب بسته و کلیشه‌ای رو به خلاقیت جوانان پیش برویم و در میدان تجربه‌ها با زبان پویای امروزی برای جامعه امروز اثر خلق کنیم.

محمد آفریده افزود: درحال حاضر در دوره جهاد اکبر قرار داریم و برای حرکت در این مسیر باید به ظرفیت‌های دفاع مقدس که جهاد اصغر بود بیشتر توجه کنیم درحالیکه در گذشته دشمن مشخص و شرایط روشن‌تری داشت، اما امروزه در شرایط پیچیده‌تر در جنگ نرم در مقابل دشمنانی قرار داریم که ضمن مجاهدت و خلوص باید همدلی بیشتری داشته باشیم.

هنرمندان و مردم کرمان بی‌صبرانه منتظر جشنواره فیلم دفاع مقدس هستند

افسانه سیفی مدیر مرکز سینمای جوان کرمان با استقبال از میزبانی استان کرمان از این جشنواره فیلم مقاومت افزود: یکی از مهمترین اتفاقات فرهنگی هنری که درسال‌های اخیر دراستان درحال شکل‌گیری است همین جشنواره مقاومت است که میزبانی استان کرمان قطعا هم به بهتر برگزار شدن جشنواره و هم به رشد فرهنگی استان کمک خواهد کرد.

دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت، دفاع مقدس و انقلاب مهرماه در کرمان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 179148

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز