دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

گروه حوادث: آتش مرگبار وقتی در قطار مسافربری هند زبانه کشید که بیشتر مسافران در خواب بودند. در این حادثه دست‌کم 47مسافر در آتش سوختند و احتمال می‌رود آمار قربانیان افزایش پیدا کند.

بامداد دوشنبه به وقت محلی قطارمسافربری که از دهلی به سمت شهر چنای در حرکت بود در ایالت آندرا پرادش ناگهان دچار آتش‌سوزی شد. حادثه در واگنی رخ داد که بیش از 72مسافر در آن حضور داشتند و بیشتر آنها به خواب رفته بودند. شعله‌های آتش که گفته می‌شود احتمالا اختلال در جریان برق آن را به‌وجود آورده بود در مدت کوتاه تمامی واگن را در برگرفت و بسیاری از مسافران حتی فرصت نکردند از روی تخت‌هایشان پایین بیایند.

وقتی مسئولان قطار با واگن شعله‌ور روبه‌رو شدند، قطار را متوقف کردند و عملیات برای نجات مسافران و اطفای حریق آغاز شد. همزمان ماجرا به آتش‌نشانی هم گزارش شد و بعد از چند ساعت تلاش، آتش‌سوزی گسترده مهار شد. آن دسته از مسافران که در زمان حادثه بیدار بودند و در قسمت‌های ابتدایی و انتهایی واگن حضور داشتند توانستند با کمک بقیه مسافران و امدادگران از مرگ حتمی نجات پیدا کنند اما بقیه پیش از آنکه فرصتی برای فرار داشته باشند، زنده زنده در آتش سوختند یا اینکه در محاصره دود خفه شدند.

یکی از مسئولان محلی راه‌آهن هند به بی‌بی‌سی گفت: ۲۸ نفر از مسافران این واگن که در این حادثه دچار سوختگی یا تنگی نفس شده بودند بعد از نجات از دود و آتش برای درمان به یک بیمارستان منتقل شدند که متأسفانه برخی از آنها روی تخت بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی در حدود ساعت 02:۴ بامداد به وقت محلی رخ داد و از آنجا که در آن ساعت بیشتر مسافران در خواب بودند، تعداد زیادی بر اثر خفگی ناشی از دودگرفتگی واگن یا سوختگی جان باختند.براساس این گزارش آتش‌سوزی مرگبار در قطار مسافربری در حالی رخ داد که نزدیک به دو‌ماه پیش نیز به‌دنبال برخورد یک قطار مسافربری با یک قطار باری در ایالت آندرا پرادش ۲۴نفر کشته شدند. تحقیقات کارشناسان برای مشخص‌شدن علت اصلی آتش سوزی و نحوه وقوع این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 179315
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز