سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیاض امیرعطایی از شاگردان شاخص استاد ابراهیم قنبری مهر،ساز ساز اسطوره‌ای، است که قرار است شاگردانش در مراسمی در موزه سینمااز او تقدیر کنند

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت خانه موسیقی ، در این مراسم علاوه بر نکوداشت این هنرمند پیشکسوت موسیقی، نمایشگاهی از آثار برخی از شاگردان بیاض امیر عطایی در سینماتوگراف موزه سینما برگزار می شود.

بیاض امیر عطایی متولد 1334 در شهر میانه از شاگردان ابراهیم قنبری مهر بنیان گذار کارگاه ساخت ساز است. او در سال 55 کارمند رسمی میراث فرهنگی شد و از سال 57 به ساخت ساز کمانچه روی آورد که گامی در جهت احیای این ساز محسوب می شود. بیاض امیر عطایی عضو پیوسته کانون سازندگان ساز خانه موسیقی است و قبلا عضو هیئت مدیره این کانون بود.

مراسم نکوداشت امیرعطایی روز یکشنبه 15 مرداد ساعت 19.30 در محل کافه گالری باغ فردوس، ساختمان سینماتوگراف برگزار می شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین بیاض امیرعطایی چند سال عضو هیئت مدیره کانون سازسازان بود و جالب توجه این که در این مدت خانه موسیقی از هیچ سازسازی در تمامی دوره‌های جشن خود تقدیر به عمل نیاورد و از قرار کم کاری این نهاد  در این زمینه و تعلیق غیرقانونی فعالیت  هیئت مدیره کانون سازسازان سبب شده است تا دیگر نهادهای صنفی به فکر تجلیل از سازسازان بیفتند.

کد خبر 179321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز