گروه حوادث: اگر چه خبرنگاران گروه حوادث همشهری، هر سال در آخرین شماره روزنامه به معرفی پاسخگوترین افراد در حوزه‌های مختلف خبری می‌پرداختند، اما امسال خبرنگاران حوادث روزنامه‌های مختلف کشور پاسخگوترین افراد حوزه‌های مختلف خبری را در یک نظرسنجی‌ که از سوی خبرگزاری فارس انجام شد انتخاب کردند.

بر طبق این نظرسنجی، سردار رضا زارعی فرمانده انتظامی استان تهران به عنوان پاسخگوترین فرد در پلیس کشور، قاضی نورالله عزیز‌محمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به عنوان چهره پاسخگو در میان قضات دادگاه‌های کشور، محمد تورنگ رئیس سابق مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ به عنوان چهره پاسخگو در حوزه اطلاع‌رسانی پلیس و قاضی حسین اصغرزاده بازپرس ویژه قتل تهران به عنوان چهره پاسخگو در حوزه دادسرا از سوی حوادث نویسها انتخاب شدند.

در این آخرین صفحه سال، گفتگویی کوتاه با برگزیدگان نظرسنجی حوادث‌نویس‌ها انجام داده‌ایم و نظر آنها را درباره اهمیت اطلاع رسانی و تعامل با روزنامه نگاران جویا شدیم.

زمانی برای احساس امنیت


بازپرس حسین اصغرزاده  رئیس شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران که 14سال سابقه قضاوت در دادگاه‌ها و دادسراهای بندرانزلی، کرج و پایتخت را دارد، بعنوان پاسخگوترین فرد در حوزه دادسرا با تاکید بر اهمیت تعامل با رسانه ها گفت:  با اطلاع رسانی‌ای که رسانه ها انجام می‌دهند مردم در جریان زحماتی که قوه قضاییه و پلیس برای امنیت آنان انجام می‌دهند قرار گرفته و با  اطلاع از ‌دستگیری مجرمان و افشای جنایت ها احساس امنیت در سطح جامعه افزایش می‌یابد، ضمن آنکه رسانه‌ها با نشان دادن نقاط ضعف تاثیر بسیار زیادی در کاهش وقوع جرایم دارند.

وی با تشکر از سرویس حوادت همشهری گفت: روزنامه همشهری به عنوان پرتیراژترین رسانه کشور که حتی در خارج از کشور نیز محبوبیت خاصی دارد، تاثیر بسیاری در ایجاد احساس امنیت در میان جامعه و انتقاد به جا از مسئولان و ارایه راهکارهای صحیح داشته‌ است و خبرنگاران حوادث این روزنامه به دلیل ارتباط حرفه‌‌ای و قوی با مسئولان قضایی و پلیس اخبار را به سرعت و حتی گاهی قبل از بازپرس جنایی از طریق کانالهای خبری خود دریافت کرده و به پیگیری آن می‌پردازند.

انتقاد رسانه‌ای برای بهترشدن


سردار رضا زارعی فرمانده پلیس استان تهران که 15 سال سابقه فعالیت در نیروی انتظامی کشور را دارد در مورد ارتباط با رسانه ها گفت: هر مدیری که قدرت نقد پذیری داشته و خودسانسوری نکند می تواند ارتباط خوبی با رسانه‌ها و به‌خصوص مطبوعات برقرار کند.  

سردارزارعی در مورد روزنامه همشهری نیز گفت: باید صادقانه بگویم که درتمام این سالها روزنامه همشهری تنها روزنامه‌ای بوده است که درهر شرایطی تعادل را حفظ کرده و مردمی مانده است.

اطلاعات قضایی و هشدارهای اخلاقی


نورالدین عزیز محمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران نیز که دارای 36سال سابقه کار در دستگاه قضایی کشور است، در مورد انگیزه اش از تعامل با مطبوعات گفت: تعامل رسانه‌ای نه به دلیل علاقه به شهرت،‌ بلکه به دلیل هدفی است که شخصا از دادن اطلاعات قضایی و هشدارهای اخلاقی به روزنامه ها دارم.

به گفته وی یکی از بزرگترین رسالت های یک قاضی، آگاه کردن مردم از حق وحقوق قانونی‌شان و دادن هشدارهایی برای جلوگیری از انحرافات است که رسانه‌ها و بخصوص مطبوعات وسیله مناسبی برای به انجام رساندن این رسالت هستند.

4 ماه بعد ...


محمد تورنگ رئیس سابق مرکزاطلاع رسانی  پلیس پایتخت، از خبرنگاران حوادث که با وجود گذشت 4 ماه از کناره گیری وی از سمت اطلاع رسانی، او را به عنوان پاسخگوترین فرد سال در حوزه اطلاع رسانی معرفی کردند تشکر کرد.

کد خبر 17998

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز