دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: «A+B به توان 3» دو بازیگر و «لو» یک بازیگر دارد اما یاری‌گران آن‌ها سه تکنیسین یا مهندس تکنولوژی هستند که نقطه قوت این آثار هم به حضور این تکنیسن‌ها و خلاقیت آن‌ها است. این گروه با کمترین امکانات بزرگترین مفاهیم را منتقل می‌کنند که برای کارگردانان و بازیگران ایرانی بسیار قابل توجه و تأمل خواهد بود.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، محمد قدس دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیر تولید این نمایش، درباره نخستین اجرای گروه تئاتر «موتوایماگو» از ایتالیا در تماشاخانه ایرانشهر گفت: حضور این گروه در ایران با دو نمایش «لُو» و «A+B به توان 3»، به سال 89 و بیست‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بازمی‌گردد که جایزه بخش بین‌الملل را برای کارگردان آن «کلودیو سوراسه» به همراه داشت.

من از همان زمان برای کسب مجوز اجرای عموم این گروه در یکی از تالارهای تهران اقدام کردم که با همکاری رئیس مجموعه ایرانشهر، این مهم به نتیجه رسید.

وی درباره ویژگی‌های گروه تئاتر «موتوایماگو» توضیح داد: این گروه در بسیاری از جشنواره‌های ایتالیا، اروپا و آمریکا شرکت کرده و جوایز متعددی را کسب کرده است.

نمایش «A+B به توان 3» در بیش از 40 شهر جهان و نمایش «لو» هم در بیش از 30 شهر جهان به روی صحنه رفته است.

نویسنده و دراماتورژ هر دو اثر «ریکاردو فازی» است که او نیز جوایز مختلفی را از این جشنواره‌ها کسب کرده است.

قدس در ادامه افزود: صدا، صوت، نور و تصویر، ارکان اصلی نمایش‌های «لُو» و «A+B به توان 3» را تشکیل می‌دهد.

مدیر تهیه و تولید نمایش‌های «لُو» و «A+B به توان 3» درباره مضمون این دو اثر گفت: نگاه نویسنده در این دو نمایش، نگاهی ساده و انسانی به موضوع جنگ است.

او از اسطوره‌های اوریدیس و اورفئوس هم بهره برده و رسیدن شخصیت محوری داستان که یک سرباز است را از تاریکی به روشنایی و خورشید بیان می‌کند.

خورشید در فرهنگ اروپایی برای سربازان نماد شهادت در راه میهن و رسیدن به خدا است.

قدس درباره ارتباط مخاطب ایرانی با این نمایش‌ها و مسئله ترجمه گفت: همان‌طور که گفتم این دو نمایش ایتالیایی متکی بر تکنیک و ابزار صحنه‌اند بنابراین از دیالوگ‌ کمتر بهره برده‌اند.

در مجموع حدود 30 جمله به‌صورت نریشن(روایت) در صحنه شنیده می‌شود که بلافاصله ترجمه فارسی آن نیز پخش خواهد شد. گوینده بخش فارسی این روایت نیز به زودی معرفی خواهد شد.

نمایش‌های «لُو» و «A+B به توان 3» از 27 شهریورماه در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به مدت 20 شب اجرا خواهد شد.

ساعت اجرا، آغاز پیش‌فروش و نحوه فروش بلیت به زودی اعلام می‌شود.

 

کد خبر 180065

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز