به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، با موافقت دولت، اصلاحیه اساسنامه صندوق تامین اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن شرایط انتصاب مدیرعامل سازمان شامل داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد، داشتن پنج سال سابقه کار تخصصی در امور مدیریتی یا اقتصادی یا مالی یا حسابداری یا انفورماتیک و گروه پزشکی است.
بر اساس اصلاحات ماده «1» این صندوق، به موجب قانون اصلاح ماده «113» قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی مدیریت سازمان تامین اجتماعی ـ مصوب 1388 ـ صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تغییر نام مییابد.
همچنین متن "هیات امنای سازمان علاوه بر سازمان تامین اجتماعی در حکم هیات امنای کلیه صندوقها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستائیان و عشایر خواهد بود" به ابتدای ماده «7» اضافه میشود.
بر این اساس، تبصره ماده «14» به عنوان تبصره «1» تلقی و سه تبصره دیگر به آن الحاق می شود که بر اساس آن شرایط انتصاب مدیر عامل سازمان شامل؛ داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد، داشتن پنج سال سابقه کار تخصصی در امور مدیریتی یا اقتصادی یا مالی یا حسابداری یا انفورماتیک و گروه پزشکی است.
همچنین بر اساس این اصلاحیه، منظور از مدیریتی شامل مواردی همچون مدیریت دولتی شامل وزرا، معاونان و مشاوران و مدیران کل و همتراز آنها در دستگاههای اجرایی، مدیریت بازرگانی و صنعتی شامل اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل شرکتهای دولتی و شرکتهای فعال در حوزه بازرگانی و صنعتی و تجارت پذیرفته شده در بازار بورس و فرابورس، مدیریت حقوقی و قضایی شامل معاونان و مدیران ستادی قوه قضائیه و روسای کل دادگستری و دادستانهای مراکز استان و معاونان حقوقی دستگاههای اجرایی در سطح معاونان وزیر و سایر مدیریتها از جمله روسای دانشگاهها، دانشکدهها و مراکز آموزش عالی حسب مورد پس از تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور است.
بر اساس اصلاح این اساسنامه، احراز شرایط مدیر عامل منتخب موضوع تبصرههای 2 و 3 با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیسجمهور و تایید نهایی رئیس شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی خواهد بود.
این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی ـ معاون اول رئیسجمهور ـ برای اجرا ابلاغ شده است.