شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی: لنوو اعلام کرد محصولات جدید این شرکت دارای ابزار و نوار جستجوی مایکروسافت خواهد بود.

طبق این قرارداد که بین دو شرکت و در پکن به امضاء رسید، لنوو به عنوان اولین شرکتی خواهد بود که از این ابزار نرم‌افزاری در کامپیوترهای خود استفاده می‌کند.

این قرارداد همکاری بین دو شرکت به منظور رقابت در زمینه استفاده کاربران از موتور جستجوی مایکروسافت است. مایکروسافت در این زمینه دارای رقبای بسیار قوی مانند گوگل و یاهو است که در حال حاضر جلوتر از مایکروسافت هستند.

در حال حاضر گوگل 54 درصد از کل جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص داده است. یاهو با 23 درصد در مقام دوم است و مایکروسافت تنها 8.9 درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است.

لنوو سومین تولید کننده بزرگ کامپیوتر و نوت‌بوک در جهان است که از این پس با قراردادن ابزار جستجوی مایکروسافت، تنها با یک کلیک آنها را به سایت مایکروسافت راهنمایی می‌کند.

 این ابزار بر روی مدل معروف لنوو یعنی ThinkPad نیز نصب خواهد شد. البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند از این ابزار استفاده نکنند و آنرا حذف کرده و از گوگل یا غیره استفاده کنند.

لازم به ذکر است که شرکت HP، بزرگترین تولیدکننده کامپیوتر و نوت‌بوک در جهان، قرارداد مشابهی با شرکت یاهو دارد و DELL ، دومین تولیدکننده بزرگ جهان، با گوگل این قرارداد را منعقد کرده است. 

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 18030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز