همشهری آنلاین: دبیر شورای امنیت ملی روسیه، مرتبط کردن موضوع نیروگاه اتمی بوشهر که توسط متخصصان روس ساخته می‌شود با پرونده اتمی ایران را امری نادرست خواند.

به گزارش ایرنا از مسکو، ایگور ایوانف در جلسه شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه، گفت: بوشهر یک پروژه مستقل است و تمام فعالیت‌ها در این نیروگاه زیر نظر کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جریان دارد.

وی ضمن تاکید بر روابط خوب با ایران به‌عنوان یک کشور مهم و باثبات منطقه، از دسترسی احتمالی ایران به سلاح اتمی ابراز نگرانی کرد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: دسترسی ایران به بمب هسته‌ای، منافع ملی روسیه را تهدید خواهد کرد و به‌صورت غیر مستتقیم خطری برای امنیت ملی روسیه محسوب خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد تاچنین اتفاقی رخ ندهد.

ایگور ایوانف در عین حال گفت: نگرانی از این احتمال که شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای، امنیت کشوری را تضمین نکنند، می‌تواند باعث وسوسه کشورها از جمله ایران به تلاش جهت دستیابی به سلاح اتمی برای حفظ امنیت خود شود.

وی افزود: بنابراین همه کشورها و سازمانهای بین‌المللی باید تلاش کنند سیستم‌های امنیتی به‌وجود آید تا کشورها بتوانند بدون سلاح اتمی نیز احساس امنیت کنند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه، برای حل پرونده اتمی ایران از هردو طرف خواست به میز مذاکره بازگردند.

کد خبر 18075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز