چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

گروه اجتماعی - مینا شهنی: حضور مددیار اعتیاد در کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد الزامی است.

عباس دیلمی‌زاده، مدیرعامل جمعیت تولد دوباره، در این‌باره گفت:حضور نیروهای مددیار اعتیاد که با گذراندن دوره‌های آموزش ترک اعتیاد به نیروهای متخصص تبدیل شده‌اند در کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد الزامی است.او در حاشیه سومین جشن فارغ‌التحصیلی مددیاران اعتیاد توضیح داد:من اعتقاد دارم که مددیاران ابزار استراتژیکی هستند که ما می‌توانیم با کمک آنها فضای درمان و کاهش آسیب و همچنین فضای گروه‌های خودیاری را بهبود دهیم و دانش و تکنیک‌هایی که این مدد‌کاران می‌آموزند آنها را به سمت الگوهای علمی روز دنیا پیش می برند.

این افراد‌ دو ویژگی خاص دارند: نخست آنکه از نزدیک با موضوع مواد‌مخدر آشنا هستند؛ دوم آنکه به دانش روز مواد‌مخدر دنیا مجهز شده‌اند. او با اشاره به اینکه جای خالی آموزش در زمینه مواد‌مخدر در دانشگاه‌ها خالی است، افزود:متأسفانه ما الان در حوزه کاهش آسیب مواد‌مخدر رشته خاصی در دانشگاه‌ها نداریم و از آنجایی که به تربیت نیروی متخصص نیازمندیم لازم است تا گروهی با تسلط بر دانش روز جهان تربیت شوند و در زمینه‌ ترک اعتیاد فعالیت کنند. من امیدوارم که در آینده‌ رشته تخصصی اعتیاد را به‌عنوان یک رشته درمان و کاهش آسیب که بتواند نیروی متخصص و ماهر تربیت کند به‌وجود بیاوریم.

به گفته مدیرعامل جمعیت تولد دوباره، مددیاران اعتیاد عموما از میان معتادان بهبودیافته انتخاب شده و مورد آموزش قرار می‌گیرند. تا‌کنون 600 نفر در رشته مددیاری اعتیاد فارغ‌التحصیل شده‌اند اما از این پس تربیت این نیروها با رشد سریع‌تری ادامه خواهد یافت.

استخدام و بیمه

مددیاران اعتیاد به‌عنوان نیروهای تخصصی می‌توانند در کمپ‌های ترک اعتیاد مشغول به کار شوند اما یکی از مشکلات عمده آنها حقوق اندکی است که دریافت می‌کنند. یکی از این مددیاران گفت: ما خیلی دوست داریم که زودتر مشغول به کار شویم ولی به هر حال انتظار داریم که همچون دیگر نیروهای کار در جامعه حقوق و دستمزد متناسبی دریافت کنیم.

در حال حاضر بیشتر مددیارانی که مشغول کار هستند با حقوق‌های بسیار اندک در حد 50 هزار تومان کار می‌کنند که نیازمند حمایت از سوی کارفرمایان هستند. مشکل دیگر عدم برخورداری از پوشش بیمه‌ای برای آنهاست. در این زمینه دیلمی‌زاده توضیح داد که جمعیت تولد دوباره تلاش می‌کند تا برای برطرف شدن مشکلات بیمه این مددیاران با بخش‌های مختلف حمایتی وارد مذاکره شده و این مشکل را برطرف کند تا این نیروهای متخصص بازار کار متناسبی داشته باشند.

کد خبر 181308
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز