همشهری‌آنلاین: در حالی افزایش قیمت محصولات مدیران خودرو بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار ابهاماتی را درباره قانونی بودن این اقدام ایجاد کرده است که مسئولان سازمان حمایت در این باره سکوت کرده و به سوالات مطرح پاسخ نمی دهند.

فارس نوشت: افزایش قیمت 5.2 درصدی محصولات شرکت مدیران خودرو از 31 مرداد ماه بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار به این شرکت ابلاغ شده است.

در 9 ماه گذشته این سومین بار است که محصولات این شرکت مجوز افزایش قیمت از سازمان حمایت دریافت می‌کند. این در حالی است که محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تنظیم بازار کشور اعلام کرده است که هرگونه افزایش قیمتی باید با هماهنگی این ستاد باشد.

احمد نعمت‌بخش این افزایش قیمت را تأیید کرده و دلیل آن را افزایش قیمت ارز و افزایش CKD قطعات مورد استفاده در این محصولات اعلام می‌کند.

قاسم نوده فراهانی عضو ستاد تنظیم بازار نیز از مطرح شدن این افزایش قیمت در این ستاد اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و معتقد است بر اساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت فعلا نباید هیچگونه افزایش قیمتی در خصوص خودروهای سواری صورت گیرد.

تلاش چند روز گذشته خبرنگار فارس برای گفتگو با شهرام میر‌آخرلو، عضو کمیته قیمت‌گذاری خودرو و مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت تا لحظه تنظیم این گزارش بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 182442
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز