چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: 32 کودک و دو معلمشان که در اتوبوسی در فیلیپین به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش سی ان ان، یون دوکات که وظیفه مراقبت از کودکان را به عهده داشت به مدت هشت ساعت کودکان و معلم‌هایشان را در اتوبوسی به گروگان گرفته بود. یون دوکات 60 ساله بلافاصله پس از آزادی گروگان‌ها دستگیر شد.

هنوز مشخص نیست آیا گروگان‌های دیگری نیز در این گروگانگیری دست داشته‌اند یا خیر.

به گفته مقامات فیلیپنی دوکات پس از آنکه خود را از شر راننده اتوبوس خلاص کرد ،اتوبوس را به محلی در نزدیکی شهرداری مانیل هدایت کرد.او پس از آن با چسباندن کاغذی بر شیشه اتوبوس بر آن نوشت:ما 32 کودک و 2 معلم را به عنوان گروگان در اختیار داریم.دوکات در ادامه نوشته بود:ما همچنین دو نارنجک، یک یوزی و یک هفت تیر کالیبر 45 را در تملک خویش داریم.

در ادامه این پیام همچنین آمده بود:ما خواهان هستیم که برای 145 کودک که در یک مرکز نگهداری زندگی می‌کنند شرایطی فراهم شود که به مدرسه بروند و در منازل مسکونی از آن‌ها نگهداری شود.پس از آن که پلیس از درخواست‌های دوکات مطلع شد ماموران به وی اجازه دادند با استفاده از یک بند گوی بی سیم کهخ در پیادروی نزدیک اتوبوس قرار داده شده بود با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند.

دوکات در گفت وگویی با یکی از رادیو‌های فیلیپینی گفته بود: من عاشق کودکان هستم وبه همین دلیل است که امروز آن‌‌ها را برای انجام سفری به بیرون شهر دعوت کرده‌ام.

او که پیش از پایان گروگانگیری سخن می‌گفت، افزود:شما می‌انوانید از این مساله اطمینان حاصل کنید که من به کودکان آسیب نمی‌رسانم.مطمئن باشید در صورت خونریزی من تیر اول را شلیک نخواهم کرد.من دارم به نیرو‌های پلیس می‌گویم به کودکان رحم کنید.

او همچنین از فرصتی که در اختیارش قرار داده شده بود استفاده کرد و از سیاست‌های دولت فیلیپین انتقاد کرد  و دولت این کشور را به فساد متهم کرد.

این بحران با مداخله یکی از سناتور‌های فیلیپینی و مذاکره با دوکات و آزادی گروگان‌ها خاتمه یافت.

دوکات پیش از این و در دهه 1980 دو کشیش کاتولیک را به دلیل اختلاف مالی به گروگان گرفته بود.

او در سالب 2001 نیز نامزد شرکت در انتخابات کنگره فیلیپین شده بود که حضور وی در رقابت‌های انتخاباتی (احتمالا به دلیل حادثه گروگانگیری در دهه 1980) تایید نشد.

کد خبر 18406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز