مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

نخستین اکسپوی صنایع‌دستی ایران برای تحقق «بند 119» قانون بودجه کشور و فروش محصولات صنایع‌دستی به نهادها و دستگاه‌های دولتی، از روز سه‌شنبه 21شهریورماه با حضور معاون صنایع‌دستی کشور در برج میلاد تهران برپا شد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه بیش از پنج هزار کالا به ارزش 18میلیارد تومان عرضه شد که گران‌ترین این محصولات، مبلمان معرق منبت به ارزش 550میلیون تومان و همچنین سنگ‌آب قلمزنی شده به ارزش 600میلیون تومان است.این اکسپو که فقط برای سازمان‌ها، ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها برپا شده، تا 31شهریورماه جاری ادامه دارد و امکان بازدید آن از ساعت 9 صبح تا 19 فراهم است.

در این نمایشگاه آثاری چون تابلوفرش، معرق منبت چوب، قلمزنی روی نقره و مس، چرم، بافته‌های‌داری، شیشه، سرامیک، مصنوعات چوبی و فلزی و سنگ‌های زینتی عرضه شده است. منوچهر عبدلی رئیس اتحادیه سراسری صنایع‌دستی‌ کشور در مراسم افتتاح اکسپوی صنایع‌دستی برج میلاد گفت: در این نمایشگاه بسیاری از کالاها برای نمونه عرضه شده‌اند و بیش از پنج برابر محصولات عرضه شده در انبار موجود است.

وی افزود: دستگاه‌هایی که موظف هستند براساس ماده قانون، بخشی از اعتبارات عمرانی خود را به خرید صنایع‌دستی اختصاص دهند، می‌توانند از این فرصت برای خرید محصولات مورد نیاز خود استفاده کنند. عبدلی تأکید کرد: براساس قانون مصوب، هر سه قوه برای خرید محصولات صنایع‌دستی باید اقدام کنند که بر این اساس ما پیش‌بینی می‌کنیم 90درصد اعتبارات تعیین‌شده برای خرید این محصولات هزینه شود. وی افزود: انتظار داریم سازمان‌ها، اداره‌های دولتی و وزارتخانه‌ها، همانطور که قانون آنها را مکلف کرده است، منابع مالی خود را صرف خرید صنایع‌دستی کند تا از این طریق از هنرمندان این حوزه حمایت شود.

براساس این گزارش در میان آثار صنایع‌دستی ارائه‌شده، محصولاتی از نمایشگاه صنایع‌دستی حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها و با قیمت دلاری وجود دارد که به‌گفته رئیس اتحادیه سراسری صنایع‌دستی کشور بخشی از محصولات نمایشگاه صنایع دستی حاشیه اجلاس سران کشورهای جنبش عدم‌تعهد شامل 500 قلم کالای صنایع‌دستی نیز به نخستین اکسپوی صنایع‌دستی در برج میلاد تهران منتقل شده‌است.

کد خبر 184397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز