جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: در آستانه برگزاری نشست روز پنج‌شنبه مقامات بانک مرکزی آمریکا قیمت نفت برنت دریای شمال به مرز 116 دلار در هر بشکه رسیده است.

به گزارش اکونیوز قیمت نفت برنت در 5 روز گذشته با افزایش روبه رو شده است و سرمایه گذاران بین‌المللی اکنون منتظر اعلام سیاستهای جدید انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند.

براساس این گزارش، عواملی مثل افزایش ذخایر انرژی آمریکا در هفته گذشته ادامه تنشهای سیاسی در خاورمیانه به خصوص لیبی و افزایش امیدواری ها نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو بر نوسانات قیمت نفت تاثیر گذار بوده است‌.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 6 سنت کاهش به 115.90 دلار رسیده است . قیمت نفت برنت روز گذشته با رشد 56 سنتی روبرو شده بود . قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با 4 سنت افزایش به 97.05 دلار رسیده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند اعلام سیاستهای جدید انبساطی پولی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت کالاهای مختلف از جمله طلا و نفت خواهد داشت. کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی نیز به نگرانی‌ها و تنش‌های سیاسی در خاور میانه و شمال آفریقا دامن زده است.

کد خبر 184503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز