رییس جمهور در گفت وگوی تلفنی با بشار اسد رییس جمهوری سوریه گفت که اقتدار مقاومت، رژیم صهیونیستی و اربابانش را کاملا گیج و سردرگم کرده است.

به گزارش روز یکشنبه دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی نژاد و بشار اسد در این گفت‌وگوی تلفنی که شنبه شب به ابتکار رییس جمهوری سوریه انجام شد، درباره آخرین تحولات منطقه خاورمیانه بویژه اوضاع لبنان و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور بحث و راهکارهای خاتمه دادن به این بحران را بررسی کردند.

رییس جمهوری اسلامی ایران، به حمایت همه‌جانبه برخی کشورهای غربی بویژه آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن اشاره کرد و گفت: آنها تصور می‌کردند رژیم صهیونیستی می‌تواند با حملات وحشیانه خود به شهروندان عادی و زیرساخت‌های لبنان ، مقاومت مردمی را سرکوب کند اما امروز پس از گذشت چند هفته اقتدار مقاومت و ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی و اربابانش وارد کرده ، آنها را کاملا گیج و سردرگم کرده است.

احمدی نژاد، اعتراضات گسترده افکار عمومی جهان بر ضد رژیم صهیونیستی و حامیانش را خاطرنشان کرد و افزود: آنها در پی ایجاد تفرقه‌در لبنان هستند و تصور می‌کنند اهدافی‌را که در عرصه‌نظامی با صرف‌توان بسیار زیاد نتوانستند محقق کنند، می‌توانند در عرصه سیاسی و با اعمال نفوذ از طریق سازمان ملل و شورای امنیت به آنها دست یابند.

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در همه محاسبات خود دچار اشتباه‌شده‌اند ،اظهار داشت: آمریکا که تا امروز بشدت طرفدار رژیم صهیونیستی بوده است ، حق ندارد به عنوان میانجی وارد بحران شود و قطعا با وحدت و همدلی همه مردم لبنان و کشورهای اسلامی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شکست خواهند خورد.

رییس جمهوری سوریه نیز با تشریح آخرین اوضاع منطقه و تلاش‌های حامیان رژیم صهیونیسستی بویژه آمریکا در عرصه سیاسی و نهادهای بین‌المللی برای کمک به این رژیم گفت: در چند هفته گذشته مقاومت اسلامی ، پایداری بسیار درخشانی از خود نشان داد و رژیم صهیونیسی و آمریکا که امیدوار بودند با بدست آورن یک پیروزی نظامی مستقیما به پیروزی‌های سیاسی بعدی دست یابند ، امروز به علت مقاومت دلیرانه حزب‌الله با چالش جدی گریبانگیر شده‌اند.

بشاراسد به برخی طرح‌های سیاسسی که از جانب آمریکا برای پایان دادن به بحران مطرح شده است، آنها را یک طرفه و تامین‌کننده منافع رژیم صهیونیستی دانست.

وی تاکید کرد: استقرار نیروهای بین‌المللی با اختیارات گسترده در لبنان باعث ایجاد هرج‌و مرج دراین کشور خواهد شد.

کد خبر 1853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز