همشهری آنلاین: در هفته چهارم بوندس‌لیگا (فصل ۲۰۱۳ - ۲۰۱۲) بوروسیا دورتموند، قهرمان دو فصل اخیر، سرانجام پس از ۳۱ هفته‌ بدون شکست، مغلوب هامبورگ شد. جالب این‌که هامبورگ از سه دیدار آغازین فصل یادشده هیچ امتیازی نیاندوخته بود.

dortmund

هامبورگ ۳ - بوروسیا دورتموند ۲

میزبان این دیدار با تفاضل گل منهای چهار از سه دیدار فصل، بدون گل زده در مکان هفدهم جدول بود. پیش‌بینی می‌شد که رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی، ضربه دیگری بر پیکر شاگردان تورستن فینک باشد. گل دقیقه دوم هامبورگ و دوندگی‌های بی‌امان این تیم اما نتیجه دیگری را رقم زد. رافائل فان در فارت هلندی با ساختن دو گل ستاره میزبان در این دیدار بود. این نخستین شکست دورتموند پس از ۳۱ بازی در بوندس‌لیگا است.

شالکه 0 - بایرن مونیخ ۲

بایرن مونیخ بر خلاف بوروسیا دورتموند همچنان روی ریل پیروزی حرکت می‌کند. شاگردان یوپ هاینکس موفق‌ترین روزهای تاریخ پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان را تجربه می‌کنند. بایرن مونیخ هر ۷ دیدار رسمی فصل جاری را با پیروزی پشت سر گذاشته است. پیروزی هفتم این هفته در مقابل شالکه، یکی از تیم‌های مدعی بوندس‌لیگا رقم خورد. تونی کروس و توماس مولر گل‌های مهمان این دیدار را به ثمر رساندند.

وولفسبورگ 1 - فورت 1

فورت در این هفته به طرز شگفتی‌آوری پر قدرت ظاهر شد. تک‌گل این تیم در برابر شاگردان فلیکس ماگات در دقیقه ۲۷ به ثمر رسید. توپ این گل به خودی در برخورد با شانه پوگاتتس، مدافع وولفسبورگ، وارد دروازه این تیم شد. گل تساوی بازی را ایویتسا اولیچ به ثمر رساند که در فصل جاری از مونیخ به جمع "گرگ‌ها" پیوسته است. این نخستین گل بوندس‌لیگایی اولیچ از ماه مارس گذشته و همچنین نخستین گل او با پیراهن وولفسبورگ است.

فورتونا دوسلدورف 0 - فرایبورگ 0

مسابقه یکنواخت و تا حدی خسته‌کننده دو تیم در نهایت گلی در پی نداشت. فورتونا دوسلدورف که در فصل جاری به دسته برتر آمده، تنها تیم بوندس‌لیگایی‌ست که هنوز گلی دریافت نکرده و با سه تساوی و یک پیروزی خود را تا نیمه بالایی جدول بالا کشیده است. فورتونا از این لحاظ یکی از قدرتمندترین خطوط دفاعی اروپا در فصل جاری را داراست. فرایبورگ پشت سر فورتونا در مکان هشتم جدول قرار دارد.

ماینتس ۲ - آوگسبورگ 0

گل نخست ماینتس در هفته چهارم هم از روی خوش‌اقبالی به ثمر رسید. ارسال ماکسیم شوپوموتینگ، مهاجم آلمانی-کامرونی، این تیم در یک رفت و برگشت و پس از برخورد به زانوی ایوانشیتس، هافبک اتریشی ماینتس، وارد دروازه حریف شد. این گل شیرازه تیم مهمان را بر هم ریخت. شاگردان توماس توخل با زدن گل دوم نخستین پیروزی خود از هفته سی‌ام فصل گذشته را به دست آوردند. آگسبورگ همچنان در انتظار نخستین پیروزی فصل است.

نتایج دیگر بازی‌های این هفته:

نورنبرگ  1  فرانکفورت  2

لورکوزن  1  گلادباخ  1

هوفن‌هایم  3  هانوفر  1

وردربرمن  2  اشتوتگارت  2

جدول رده‌بندی


1 بایرن مونیخ، 12 امتیاز، تفاضل گل 12


2 آینتراخت فرانکفورت، 12 امتیاز، تفاضل گل 7


3 هانوفر، 7 امتیاز، تفاضل گل 3، 10 گل زده


4 بوروسیا دورتموند، 7 امتیاز، تفاضل گل 3، 8 گل زده


5 شالکه، 7 امتیاز، تفاضل گل 2


6 نورنبرگ، 7 امتیاز، تفاضل گل 1

 

 

 

 

کد خبر 185590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز