همشهری آنلاین: نتایج ضعیف دورتموند در هفته‌های نخستین فصل جاری، مدافع عنوان قهرمانی را با انتقادهای فراوانی روبرو کرده است. شاگردان کلوپ در هفته ششم با نمایش فوتبالی دیدنی، یکی از سخت‌ترین دیوارهای دفاعی فصل گذشته را در هم شکستند.

Marco Reus

بوروسیا دورتموند ۵ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ 0

مدافع عنوان قهرمانی دو فصل اخیر، پیش از این مسابقه با اختلاف ۷ امتیازی نسبت به بایرن مونیخ در مکان ششم جدول قرار داشت. پرگل ترین پیروزی هفته از این اختلاف نکاست، اما دورتموند را تا جایگاه سوم جدول بالا کشید. شاگردان یورگن کلوپ تیمی را در هم کوبیدند که فصل اخیر یکی از بهترین خطوط دفاعی بوندس‌لیگا را داشت.
مارکو رویس، ملی‌پوش جوان دورتموند با زدن دو گل یکی از چهره‌های برتر دیدار تیمش مقابل بوروسیا مونشن‌گلادباخ بود. درخور توجه آن که او در سه فصل گذشته در مونشن‌گلادباخ توپ می‌زد و یکی از مهره‌های مهم این تیم محسوب می‌شد.

وردربرمن 0 - بایرن مونیخ ۲

بایرن بار دیگر دوئل سنتی شمال-جنوب آلمان را به سود خود به پایان برد. کلودیو پیزارو، مهاجم پرویی که فصل گذشته در برمن توپ می‌زد و از فصل جاری به مونیخ رفته، ستاره مهمان در نیمه نخست این دیدار بود. او با وجود این نتوانست دروازه همقطاران پیشین خود را باز کند. اما گوستاوو و منجوکیچ، همبازی‌های او، در ۹ دقیقه پایانی بازی دو گل به ثمر رساندند و ششمین پیروزی مونیخ در شش دیدار آغازین فصل را رقم زدند.

هامبورگ 1 - هانوفر 0

هامبورگ تولد ۱۲۵ سالگی خود را با یک پیروزی شیرین جشن گرفت، هر چند که شاگردان تورستن فینک به هیچ عنوان مستحق سه امتیاز دیدار عصر شنبه (8 مهر) نبودند. برگ برنده میزبان پیروز این دیدار، سنگربان رنه آدلر بود که چندین موقعیت گلزنی مهاجمان هانوفر را از آنان گرفت. هامبورگ پس از سه شکست پیاپی در سه دیدار آغازین فصل، از سه دیدار اخیر دو پیروزی و یک تساوی اندوخته و سیر نزولی خود را تا حدودی مهار کرده است.

هوفن‌هایم 0 - آگسبورگ 0

هوفن‌هایم میزبان در هفته ششم از پس حریف قعرنشین خود برنیامد. فوتبال میزبان و فضای ورزشگاه تحت تأثیر حادثه‌ای بود که برای بوریس ووکچویچ، هافبک کروات هوفن‌هایم، رخ داده است. وی در پی تصادفی سخت در مسیر تمرین، در کما به سر می‌برد. این مسابقه دو حادثه مهم در بر داشت: صالحویچ ازهوفن‌هایم کارت قرمز گرفت و مارکوس بابل، سرمربی این تیم به دلیل اعتراض به داور به میان تماشاگران فرستاده شد.

لورکوزن ۲ - گرویتر فورت 0

به گفته مایک بوسکنس، سرمربی فورت، از فضیلت‌های فصل گذشته (در دسته دوم) تیم چیزی باقی نمانده است؛ نه فوتبال روان و نه همیاری بازیکنان. شاید به همین دلیل باشد که فورت تازه‌وارد به دسته برتر، در مکان هفدهم جدول بوندس‌لیگا نشسته است. فورت در خانه لورکوزن هم تدافعی بازی کرد و غیر از سه دقیقه پایانی نیمه نخست عملا نقشی در تعیین سرنوشت دیدار نداشت. این تیم پس از سه شکست خانگی، خارج از خانه هم بازنده بود.

نورنبرگ 0 - اشتوتگارت ۲

اشتوتگارت ضعیف‌ترین آغاز در تاریخ بوندس‌لیگا را تجربه می‌کند. پیروزی این هفته قطعا در کاهش فشارها بر لابادیا، سرمربی تیم، مؤثر خواهد بود، حتی اگر حریف بازنده، تیم بحران‌زده نورنبرگ باشد. سریع‌ترین گل هفته (ثانیه ۲۴) به گفته هکینگ، سرمربی نورنبرگ، تمرکز بازیکنان میزبان را کاملا مختل کرد و مقدمه نخستین پیروزی فصل برای اشتوتگارت شد. این سه امتیاز با ارزش اشتوتگارت را از منطقه خطر جدول بیرون کشید.

دوسلدورف ۲ - شالکه ۲

هر کدام از دو تیم برداشتی متفاوت از این تساوی دارند؛ شالکه که در نیمه نخست بازی را در دست داشت و با پیروزی دو بر صفر به رختکن رفت، این نتیجه را شکست می‌داند. دوسلدورف که در نیمه دوم دل به دریا زد و با افزایش زهر حملات، باخت دو بر صفر را با تساوی عوض کرد، خود را پیروز مسابقه می‌پندارد. ستاره میزبان در این دیدار دانی شاهین، مهاجم ۲۳ ساله این تیم بود که هردو گل دوسلدورف را به ثمر رساند.

آینتراخت فرانکفورت ۲ - فرایبورگ 1

به گزارش دویچه‌وله، اینتراخت فرانکفورت که در فصل جدید به جمع دسته‌ اولی‌ها پیوسته، در هفته‌ ششم هم موفق شد با پیروزی ۲ بر 1 مقابل فرایبورگ به بلندپروازی خود ادامه دهد. فرایبورگ اگر چه در دقیقه ۵۰ نخستین گل این دیدار را به ثمر رساند، اما آلکساندر مایر با زدن دو گل (دقایق ۶۷ و ۷۳) پیروزی و سه امتیاز مهم را برای اینتراخت فرانکفورت به ارمغان آورد.

وولفسبورگ 0 - ماینس ۲

ششمین هفته از پیکارهای بوندس‌لیگای آلمان با پیروزی ۲ بر 0 ماینتس بر میزبانش، وولفسبورگ خاتمه یافت. دیگو بنالیو، دروازه‌بان وولفسبورگ نتواست ضربه‌ سر جونیر دیاز در دقیقه ۲۷ را مهار کند. دومین گل ماینتس نیز در دقیقه ۳۷ توسط سالای به ثمر رسید.

کد خبر 186399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز