سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمین‌لرزه‌ای شدید بخش‌هایی از کشورهای پاکستان، افغانستان و تاجیکستان را به لرزه درآورد.

زمین‌ لرزه‌‌ای‌ به‌ شدت 6.2 در مقیاس‌ ریشتر بامداد سه‌ شنبه 14 فروردین‌ مناطق‌ کوهستانی‌ هندوکوش‌ واقع در بین‌ پاکستان‌ و افغانستان‌ را لرزاند‌.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری‌ فرانسه‌ از اسلام‌ آباد مراکز زمین‌ شناسی‌ در اسلام‌ آباد ضمن‌ اعلام‌ این‌ مطلب‌ افزودند: این‌ زمین‌ لرزه‌ در ساعت‌ هشت‌ و سی‌ و پنج‌ دقیقه‌ بامداد حدود سیصد کیلومتری‌ شمال‌ پیشاور در مرز پاکستان‌‌، افغانستان‌ و تاجیکستان‌ و در منطقه‌ ای‌ بسیار کم‌ جمعیت‌ اتفاق‌ افتاد‌.

مرکز زلزله‌ نگاری‌ در آمریکا نیز اعلام‌ کرد این‌ زمین‌ لرزه‌ شهرهای‌ لاهور ‌ اسلام‌ آباد ‌پیشاور‌ کوهات‌‌ هنگو‌ گلگیت‌ ‌مانساره‌ و ایبت‌ آباد را لرزانده‌ است‌.

تا کنون هیچ‌ خبری‌ درباره‌ تلفات‌ احتمالی‌ یا خسارت‌های‌ وارده‌ منتشر نشده‌ است‌‌.

خبرگزاری ایرنا از زلزله شدید دیگری ساعت هشت و پنج دقیقه امروز به وقت محلی شهر کابل خبر داد. افغانستان فاقد مرکز لرزه نگاری است.

زمین لرزه‌ای نیز به قدرت ‪ ۴‬درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) مقارن ساعت ‪ ۸/۴۵‬دقیقه صبح بوقت محلی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان را لرزاند.

براساس گزارش مرکز زلزله‌نگاری تاجیکستان، مرکز این زمین لرزه ‪ ۲۵۰‬کیلو متری جنوب شرق دوشنبه و در افغانستان ثبت شده و شدت آن ‪ ۵‬ریشتر بوده است.

تا کنون از خسارات احتمالی این زمین لرزه خبری در دست نیست. چهار روز پیش نیز زمین لرزه‌ای به قدرت ‪ ۲‬ریشتر شهر دوشنبه را لرزاند. تاجیکستان از مناطق زلزله خیز آسیای مرکزی است.

کد خبر 18665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز