به گزارش همشهری آنلاین، پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: چنانچه اعتبارات لازم از سوی سازمان محیط زیست تامین شود و براساس توافقات گذشته خودروهای جدید افزایش قیمت نداشته باشند می توانیم روند نوسازی مینی بوس های فرسوده را دنبال کنیم.
وی افزود: براساس توافقات صورت گرفته مقرر بود که برای نوسازی هر یک از مینی بوس های فرسوده پایتخت 10 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی شهرداری تهران و 10 میلیون تومان از سوی سازمان محیط زیست صورت گیرد و همچنین 20 میلیون وام کم بهره به رانندگان پرداخت شود که با هزینه ای که برای اسقاط خودروهای فرسوده پرداخت می شود ، در مجموع رانندگان می توانستند با آورده ای حدود 4 میلیون تومان نسبت به نوسازی خودرویشان اقدام کنند.
سنندجی تصریح کرد: مینی بوس های فرسوده تهران بیش از 20 سال سن دارند و علاوه بر اینکه در شان پایتخت و شهروندان نیستند سبب تشدید آلودگی هوا شهر می شوند و نوسازی این خودروها باید به طور جد مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
براساس این گزارش با نوسانات قیمت ارز، قیمت مینی بوس های جدید که قرار است جایگزین مینی بوس های فرسوده شوند از 47 میلیون تومان به حدود 55 میلیون تومان افزایش یافته که این موضوع خود مشکلی در روند نوسازی مینی بوس های فرسوده ایجاد کرده است.