گروه اقتصادی: افزایش چندین باره قیمت شیر و انواع فراورده‌های لبنی، خودرو، مواد غذایی و کالاهای صنعتی از ابتدای امسال و تحمیل هزینه‌ به مصرف‌کنندگان موجب اذعان مسئولان سازمان حمایت به عدم‌بازدارندگی برخوردهای نظارتی شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه جرایم کنونی به هیچ وجه بازدارندگی ندارد، از بازنگری در جرایم متخلفان خبر داده و اعلام کرده است، تولید‌کنندگان یا فروشندگان پس از بروز تخلف و بازرسی‌های انجام شده جریمه می‌شوند و اگرچه میزان جرایم قابل توجه است، اما بازدارندگی ندارد. جواد تقوی به تکرار تخلف‌ها در عرضه کالا اذعان و اعلام کرده است، باید جرایم مربوط به گرانفروشی، احتکار یا عدم‌رعایت کیفیت توسط تولید‌کنندگان بازنگری شود و پیشنهاد‌هایی نیز در این زمینه مطرح شده‌ و در حال بررسی است.

مدیرکل محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن اذعان به نا‌‌کار‌ ‌‌آمدی برخوردهای تعزیراتی در استیفای حقوق از دست رفته مصرف‌کنندگان به‌دلیل گرانفروشی، از تلاش برای تغییر رویکرد این سازمان در مواجهه با گرانفروشی خبر داد. علیرضا رفیعی از قصد سازمان حمایت برای رفع برخی موانع ناشی از اجرای قانون تجارت با اخذ مجوز کارگروه تنظیم بازار خبر داد و تصریح کرد، تلاش داریم تا از این‌پس به جای برخورد با گرانفروشی از عرضه محصولات گران به بازار مصرف جلوگیری کنیم.

کد خبر 188564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز