دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

فردا تیم ملی فوتبال جدید ایران در یک بازی تدارکاتی اما جدی و واقعی به دیدار تیم ملی امارات همسایه نزدیکمان می رود. شرایط تیم ملی که تا دیدار با سوریه ۹ روز زمان دارد چندان مساعد نیست.

به گزارش سرویس ورزشی همشهری در این فاصله اندک، اگر بتوانیم از تنش های تحمیل شده کمی بکاهیم، هنر کرده ایم. تنش هایی که خود نیز در به وجود آوردنش کم نقش نداشته ایم و بی دلیل بر خواسته ای پافشاری کردیم که نتیجه اش کاملاً روشن بود، یعنی کوتاه  آمدن و پذیرفتن بازیکنان پرسپولیس به اردو.

نباید در اولین حرکت سنگ بزرگ برداشت و بلافاصله آن را زمین گذاشت و واقعیت را پذیرفت. نوشتیم که مربیگری تنها کار فنی و تاکتیکی نیست، مدیریت بر یک گروه، درایت، تدبیر، سیاست و جامعه شناسی لازم ندارد، حتماً باید مصطفوی و هاشمی دخالت کنند تا اشتباهی رخ ندهد؟ بگذریم.

این تیم با فاصله گذاری اشتباهی که در آن اتفاق افتاد باید با امارات بازی کند. حال، مرتکب اشتباه دوم نشویم و حب و بغض را به گونه ای دیگر بر سر نفرات تیم مقابل خالی نکنیم که عواقب بدتری دارد. اوضاع تیم ملی بدجوری درهم پیچیده است و این تنیدگی بافت اصلی را دچار سستی می کند.

در این مرحله نیز تدبیر و درایت کادر فنی می تواند مؤثر واقع شود و با سیاستی سنجیده اشتباه اول را نیز پاک و راه را هموار کنند. زمانی که اصرار داشتند، مربی تیم ملی را از یک باشگاه انتخاب نکنید، دلیلش مثل آفتاب امروز مشخص شده است.

حالا فصل ساختن و تفاهم و هماهنگی است، چاره ای باقی نمانده است و باید به آن گردن نهاد، آقای هاشمی تیم ملی را به اندازه و وسعت واقعی اش ندید و شیر(تیم ملی) را در قفس کوچک قرار داد و بی تابی آغاز شد.

امارات تیم شناخته شده ای است، اصول و سیستم کلی فوتبال امارات برای ما که بازیکنانمان دائم در رفت و آمد هستند، کاملاًً رو است و حال با این تیم می توانیم ترکیب اصلی خود را به میدان بفرستیم و با کمی تغییر اسکلت آن را حفظ و به دیدار سوریه برویم. با علم به اینکه سوریه هم چیزی فراتر از امارات نیست و بازی هم در خانه خودمان است، با اسکلتی تهاجمی و رعایت اصول عدالت بهترین ها را به میدان بفرستیم.

در این بازی، جدا از شناخت نفرات باید شیوه بازی خود را نیز بشناسیم تا جدا از به  دست  آوردن نتیجه معقول تیم اصلی خود را برای دیدار با کره کاملاً شناخته باشیم.

از امروز به مصالح تیم ملی فکر کنیم و ذهنیت باشگاهی که متأسفانه اتمسفر آن در تیم ملی پخش شده است را کنار بگذاریم. بزرگان تیم ملی (ابراهیمی، مناجاتی و ابراهیم زاده) هم کمک کنند تا این اتفاق مبارک در بازی با امارات به وجود آید.

کد خبر 1886

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز