چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری انلاین: شهردار تهران با بیان اینکه باور ما توجه به ورزش شهروندی است، گفت: ما مکلف هستیم ورزش همگانی را توسعه دهیم تا ورزش قهرمانی حاصل شود و امروز بیش از هر زمان دیگر به تعلیم و تربیت و آموزش نیازمندیم و در این راستا چه سمتی بهتر از حوزه ورزش.

به گزارش همشهری آنلاین،محمد باقر قالیباف در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران المپیک و پارالمپیک که صبح امروز در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد، گفت: ما در مدیریت شهری وظیفه خود می‌دانیم که به نوعی از قهرمانان در المپیک و پارالمپیک تجلیل کنیم، البته این قدردانی اگر برای یک شخص هم بود باز هم زیبنده بود اما حقیقت این است که ما از درخشش قهرمانانی تقدیر می‌کنیم که توانستند پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزاز درآورده و شادکامی و غرور ملی را برای ملت ایران به ارمغان آورند.

شهردار تهران با بیان اینکه افتخار آفرینی در عرصه ورزش به ویژه زمانی که به اخلاق و فرهنگ نیز تمسک یابد و با پهلوانی توام شود، درس‌های بزرگی را در عرصه‌های دیگر زندگی به ما می‌آموزد، افزود: ما در راستای توام شدن فرهنگ پهلوانی با ورزش است که می‌بینیم فرهنگ کار و تلاش، اعتماد به نفس، کار جمعی کردن، عدم احساس نا‌امیدی، بحث گذشت و صداقت سراپا در این عرصه وجود دارد.

وی ادامه داد: لذا توجه به ورزش که اوجش ورزش قهرمانی است از این منظر مهم است که ما مکلف هستیم ورزش همگانی را توسعه دهیم تا ورزش قهرمانی حاصل شود و در این راستا باید از قهرمانان قدردانی کرد و از همه خوبی‌ها در جامعه تجلیل کرد چراکه امروز بیش از هر زمان دیگر به تعلیم و تربیت و آموزش نیازمندیم و در این راستا چه سمتی بهتر از حوزه ورزش.

شهردار تهران افزود: از زمانی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم همه تلاشم این است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم، هرچندشان شهروندان تهرانی خیلی بیشتر از اینهاست اما مدیریت شهری همواره در حد بضاعت خود تلاش کرده خدمات فرهنگی و اجتماعی را به طور مطلوب در پایتخت انجام دهد.

وی ادامه داد: در همین زمینه باور ما توجه به ورزش شهروندی است و ورزش یکی از دغدغه‌های ما در تهران بوده، چراکه آثار ورزش را در زندگی شهروندان و در تجربیات دنیا می‌بینیم.

قالیباف با بیان اینکه در شهر تهران پیش از این برای بانوان و معلولان امکانات ورزشی در حد مطلوب فراهم نشده بود، افزود: امروز بستر لازم با رعایت فرهنگ اسلامی-ایرانی برای بانوان فراهم آمده همچنین به ورزش معلولان نیز توجه ویژه‌ای شده که می‌توان در این زمینه به احداث مجتمع ورزشی قمر بنی هاشم برای معلولان اشاره کرد که با همین نگاه ساخته شده است.

شهردار تهران در ادامه ابراز امیدواری کرد تا با همراهی شما ورزشکاران و هدایت پیشکسوتان در این عرصه روزهای بهتری را در انتظار یکایک شهروندان شاهد باشیم.

بنا بر این گزارش در این مراسم از قهرمانان المپیک و پارالمپیک از جمله حمید سوریان، احسان حدادی، ساعد گودرزی، داوود علیپوریان، محمد طاهری و.... و همچنین جمعی از سرمربیان و مربیان جانبازان در رشته‌های ورزشی تکواندو و دوی می‌دانی جانبازان در حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر، شهردار منطقه ۲۰ و جمعی از پیشکسونان قهرمانی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 188937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز