شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته 1.2 درصد رشد کرد و برای نخسین بار از مرز 31 هزار واحد عبور کرد.

همچنین شاخص‌های30شرکت بزرگ و شناور آزاد به‌ترتیب  1.2 و یک درصد رشد کردند. دیروز شرکت‌های فولاد مبارکه و گل گهر بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتن در مجموع110واحد شاخص را بالا کشیدند.

‌ ‌ هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام

دیروز حجم تقاضا برای خرید سهام به شکل بی‌سابقه‌ای در بورس افزایش یافت به‌طوری که حجم صف خرید برای تعدادی از شرکت‌های بورس به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت به‌طور مثال حجم صف خرید سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ثبت 850تقاضا به 71میلیون سهم رسید. شرکت‌های مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری سپه و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری نیزبا صف‌های سنگین خرید مواجه بودند.

‌ آغاز معاملات اوراق تسهیلات مسکن مهر

از روز گذشته معاملات اوراق تسهیلات مسکن مهر91در فرابورس آغاز شد و سرمایه‌گذاران در نخستین روز 22هزارو493برگه از این اوراق را خریداری کردند. این اوراق از زمان صدور تا دوسال قابلیت تبدیل شدن به وام20میلیون تومانی بانک مسکن را دارد.

‌ ‌ فروش هزار تن برنج هندی در بورس کالا

دیروز در رینگ کشاورزی بورس کالا بخش زیادی از معاملات به فروش برنج هندی اختصاص یافت و درمجموع هزار تن برنج هندی به قیمت هر کیلو دو هزار و 690 تومان به‌صورت نقد توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد. دیروز همچنین 50 تن گندم خوراکی قم، 15 تن پرک ترکمنستان و 75 تن ذرت برزیل در رینگ کشاورزی دادوستد شد. در رینگ نفت و پتروشیمی هم بیشتر معاملات به متانول پتروشیمی زاگرس اختصاص یافت و درمجموع 1700تن از این محصول به قیمت هر کیلو 496تومان فروخته شد. در رینگ فلزی هم 100تن کک متالورژی مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 189256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز