همشهری آنلاین: شرکت اپل اعلام کرده همزمان با کناره‌گیری دو تن از مدیران ارشد این شرکت، مسئولیت تعدادی از دیگر مدیران، به ویژه جاناتان آیو، مدیر بخش طراحی شرکت اپل افزایش پیدا خواهد کرد.

جاناتان ایو

به گزارش تایم، به گفته اپل،‌قرار است جاناتان آیو هدایت و رهبری بخش Human Interface یا سطح مشترک انسانی را در کل شرکت اپل به عهده بگیرد و علاوه بر آن به وظیفه سابقش، یعنی رهبری بخش طراحی صنعتی اپل نیز ادامه دهد. زیبایی‌های طراحی‌های شگفت‌انگیز آیو برای بیش از یک دهه نیروی محرکه‌ای برای افزایش محبوبیت محصولات اپل بوده‌است.

آیو همواره و از آغاز فعالیتش در اپل از دهه 1990 مرد سخت‌افزاری بوده‌است،‌ و دیگران هدایت نرم‌افزارهای آی‌پد‌ها،‌آی‌فون‌ها، آی‌مک‌ها و دیگر محصولات را به عهده داشته‌اند. به طور کلی به نظر می‌آید این چینش افراد در شرکت اپل به خوبی جواب داده است زیرا این شرکت نسبت به دیگر شرکت‌های مشابه، بهترین ترکیب از سخت‌افزار و نرم‌افزار را از خود نمایش داده‌است.

اکنون آیو مسئولیت تمامی پروژه‌های مربوط به سطح مشترک را به عهده خواهد گرفت،‌مسئولیتی که هیچ‌ فرد دیگری تا کنون موفق به انجامش نشده و تنها کارمندی از اپل که تا کنون چنین مسئولیتی را در گذشته به عهده گرفته،‌استیو‌ جابز بوده است.

جاناتان ایو

آیو همواره یکی از مهمترین افراد در شرکت اپل به شمار رفته است،‌اما مسئولیت جدید که به او سپرده شده،‌فرصتی است تا وی به مهمترین فرد در اپل تبدیل شود. به طور کلی به نظر می‌آید تنها گزینه‌ای که اپل می‌توانست با انتخاب وی، جهت تازه‌ای به مسیر بخش نرم‌افزاری اپل داده و در عین حال محبوبیت و زیبایی محصولات اپل را حفظ کند، جاناتان آیو بوده‌است. از این رو می‌توان گفت مسئولیت جدید وی در این شرکت یکی از بزرگترین رویداد‌هایی است که در دوران پس از جابز در اپل رخ داده‌است.

جاناتان آیو، طراح اصلی بسیاری از محصولات پرطرفدار شرکت اپل از قبیل مک‌بوک پرو، آی‌مک، مک‌بوک ایر، آی‌پاد، آی‌پاد تاچ، آی‌فون، آی‌پد و آی‌پد مینی بوده است.

کد خبر 189760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز