همشهری‌آنلاین: تاکنون که 6 روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات می‌گذرد، بیش از 600 عکس که از سوی بازدیدکنندگان در این رویداد رسانه‌ای شکار شده، در مسابقه عکاسی شهروندی نمایشگاه شرکت داده شده است.

مهر نوشت: غرفه عکاسی شهروندی امسال با هدف ترویج اشتیاق بازدیدکنندگان به کار خبری از نخستین روزهای آغاز به کار نمایشگاه دایر شده است.

در این غرفه مسابقه عکاسی شهروندی هم برگزار می‌شود. در این مسابقه عکس‌هایی که بازدیدکنندگان با موبایل خود از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌گیرند، رقابت داده می‌شوند.

بنابر این گزارش تا این لحظه بیش از 600 عکس که بازدیدکنندگان از موضوعات و سوژه‌های مختلف در نمایشگاه مطبوعات شکار کرده‌اند، تحویل غرفه عکاسی شهروندی شده و روی پایگاه «آژانس عکس خبری شبکه تصویر» قرار گرفته است.

این پایگاه نخستین آژانس عکس بخش خصوصی است که با هدف ایجاد سامانه‌ای برای خرید و فروش عکس‌های عکاسان ایرانی راه‌اندازی شده و امکان بارگذاری «عکس‌های موبایلی» را نیز دارا است.

نکته دیگر اینکه بیشتر این شهروند - عکاسان را آقایان تشکیل می‌دهند و عمدتاً هم در دوره سنی 25 تا 45 سال هستند.

بر اساس اعلام مسئولان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و برگزارکنندگان نمایشگاه مطبوعات امسال، در آئین اختتامیه این رویداد رسانه‌ای به قید قرعه به سه نفر که بهترین عکس‌ها را شکار کرده‌اند، جوایزی به رسم یادبود اهداء می‌شود.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا 13 آبان در مصلای بزرگ تهران دایر است.

کد خبر 189928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز