همشهری آنلاین: ارتش رژیم صهیونیستی از ورود سه تانک ارتش سوریه به منطقه غیرنظامی مرزی در بلندی‌های جولان و آماده باش کامل این رژیم در این منطقه خبر داد.

تانک

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه تانک ارتش سوریه که ظاهرا در درگیری با شورشیان شرکت داشته‌اند، به داخل مناطق غیرنظامی مرزی در بلندی‌های جولان نفوذ کرده‌اند. در پی آن ارتش اسرائیل در این منطقه به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

مسئولان این رژیم همچنین تدابیر امنیتی شدیدی را در منطقه جولان اتخاذ کرده‌اند.

رادیو صدای اسرائیل نیز اعلام کرد که منابع نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که ارتش این رژیم به نیروهای بین‌المللی حافظ صلح که بر آتش بس در منطقه نظارت دارند شکایت کرده است.

این اولین باری است که نیروهای سوریه پس از توافقنامه اعلام آتش بس در جولان از 40 سال گذشته تاکنون وارد این منطقه شده‌اند.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تانک‌های وابسته به ارتش سوریه همچنان در روستای بیرعجم در چند کیلومتری یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی مستقر هستند.

پایگاه خبررسانی اینترنتی "ینت" در سرزمین‌های اشغالی گزارش داد که این سه تانک به همراه چند خودروی زرهی از چند کیلومتری پایگاه نظامی اسرائیل در این منطقه عبور کرده‌اند. آن‌ها وارد روستای بیرعجم شده و در جنگ علیه شورشیان شرکت کرده‌اند.

"ینت" همچنین گزارش داده است که پیش از آن چند خمپاره در منطقه‌ی غیرنظامی مرزی میان دو کشور فرود آمده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری از این رخداد را بیان نکرد.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ در جریان "جنگ شش روزه" بلندی‌های جولان را اشغال کرد. پس از جنگ "یوم کیپور" در سال ۱۹۷۳ اسرائیل و سوریه توافق کردند که در منطقه‌ مرزی میان دو کشور در بلندی‌های جولان منطقه‌ای غیرنظامی تشکیل و آن را تحت نظارت سازمان ملل متحد قرار دهند.

 

کد خبر 190118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز