همشهری آنلاین: بسته بندی‌های گوشت در فرانسه با افزایش فقر در این کشور به برچسب‌های ویژه ضد سرقت مجهز شد. این خبر را شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار اعلام کرد

meat

مجری شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار با اعلام این خبر افزود: با افزایش بحران اقتصادی در فرانسه گوشت به کالایی لوکس تبدیل شده است.

یک فروشگاه مواد غذایی در لیل واقع در شمال فرانسه تمهیدات وی‍ژه‌ای برای مقابله با سرقت گوشت که از اقلام ضروری تلقی می‌شود، اتخاذ کرده است. این فروشگاه وسایل ضد سرقت روی بسته‌های گوشت نصب می‌کند.

گزارشگر این شبکه گفت: «همانطور که فروشگاه‌های پوشاک روی لباس‌های عرضه شده برچسب ضد سرقت نصب می‌کنند، این فروشگاه در لیل نیز برای جلوگیری از سرقت بسته های گوشت چنین اقدامی کرده است.»

یک شهروند فرانسوی گفت: این اولین باری است که من با چنین مسئله ای روبرو می‌شوم. وقتی سرقت گوشت افزایش می‌یابد، چنین اقداماتی منطقی بنظر می‌رسند.

گزارشگر افزود: قیمت گوشت چهل یورو به ازای هر کیلو است و می‌توان گفت که این ماده غذایی به کالایی لوکس تبدیل شده است و اکنون در فهرست کالاهای گران قیمت چون تجهیزات ساخته شده با فن آوری پیشرفته قرار گرفته است.

یک زن فرانسوی گفت: چنین اقدامی از سوی این فروشگاه نشان می‌دهد که مردم برای سیر کردن شکم شان به سرقت مواد غذایی دست می‌زنند. چرا که برخی از مردم به دلیل بحران اقتصادی چیزی برای خوردن ندارند.

گزارشگر ادامه داد: مدیریت این فروشگاه سرقت مکرر گوشت را دلیل تمهیدات خود عنوان کرده است.

تولید کننده بلژیکی تجهیزات ضد سرقت گفت: در دو سال گذشته ما شاهد افزایش تقاضا برای این محصول هستیم. این تجهیزات عمدتا روی بسته‌های مواد غذایی همچون گوشت و پنیر نصب می‌شوند. به نظر من بحران اقتصادی بیشترین نقش را در ظهور این پدیده داشته است.

کد خبر 190616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز