همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: به دنبال این هستیم که تا پایان سال نیروگاه اتمی بوشهر را برای بهره‌برداری مقدماتی از پیمانکار روسی تحویل بگیریم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فریدون عباسی شنبه 20 آبان ماه در نشست با استاندار بوشهر گفت: تلاش می‌کنیم از نیروهای داخلی در صنعت هسته‌ای استفاده کنیم و برای این کار باید زیرساخت‌های آموزشی لازم را فراهم سازیم که با مذاکرات انجام شده با وزیر نفت آموزشکده فنی برای تربیت نیروها و تکنسین در استان بوشهر ایجاد شود.

وی به توافقات صورت گرفته برای تقویت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در رشته‌های نفتی و مهندسی بوشهر و همچنین تامین نیروهای لازم صنایع به ویژه صنعت هسته‌ای خبر داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به پیش‌بینی ساخت دو هزار و 400 واحد مسکونی در طرح جامع ساخت واحدهای مسکونی نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد و افزود: با این کار زمینه اسکان نیروهای داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به حضور پنج هزار نفر از نیروهای این نیروگاه در بوشهر اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و رفاهی در بوشهر بالا رود تا سرویس‌دهی لازم به این نیروها صورت بگیرد.

کد خبر 190801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز